برخی احزاب ایالتی هند از هوش مصنوعی برای احیای مجازی رهبران محبوب فوت شده، ترجمه چند زبانه سخنرانی هاو تبلیغات بهره میبرند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، برخی احزاب ایالتی در هند با احیای مجازی رهبران محبوب فوت شده خود در تلاش برای رسیدن به اهداف سیاسی هستند.
احزاب و نامزدهای مستقل انتخابات این کشور که این روزها به شدت از هر روشی برای جلب آرای مردم استفاده میکنند این بار دست به دامان هوش مصنوعی شده اند.
با هوش مصنوعی، مجریهای تلویزیونی ساخته شده است تا تبلیغات و منشورهای انتخاباتی را برای جمعیت گستردهتری از رای دهندگان در رسانههای اجتماعی بیان کنند.
هرچند ۲۲ زبان رسمی در هند وجود دارد، اما مردمان این کشور به بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ زبان مادری و لهجه صحبت میکنند امسال هوش مصنوعی به کمک نامزدها و احزاب آمده و سخنرانیها به زبانهای مختلف ترجمه و پخش میشود.
در هند ۱۲۱ زبان وجود دارد که دستکم ۱۰ هزار نفر به آن تکلم میکنند.
با جود استفاده اندک از هوش مصنوعی در انتخابات هند اکثر مردم، احزاب و نامزدها به همان روشهای سنتی و مرسوم مبارزات انتخاباتی مثل تبلیغ خانه به خانه، راهپیماییهای خیابانی و گردهماییهای عمومی بیشتر تمایل دارند.
کارشناسان معتقدند شاید هوش مصنوعی در آینده نزدیک ابزاری برای استفاده پایدار از محبوبیت شخصیتهای سیاسی فوت شده فراهم کند.