برای محافظت برخط از کودکان؛
انگلیس رسانههای اجتماعی را ملزم به تغییر الگوریتم کرد
انگلیس رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و تیکتاک را موظف کرد برای محافظت از کودکان و کاهش مطالب مُضر، الگوریتمهایشان را تغییر دهند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز این طرح که توسط سازمان تنظیمکننده مقررات رسانهای (آفکام) تدوین شده، یکی از ۴۰ اقدامی است که شرکتهای فناوری باید در چارچوب قانون ایمنیِ برخطِ انگلیس که در ماه اکتبر (آبان ۱۴۰۲) به تصویب رسید، انجام دهند.
بر اساس اعلام «آفکام» سکوها همچنین باید درباره سن کاربرانشان بررسی دقیقی داشته باشند تا از مشاهده محتواهای مرتبط با خودکشی، خودآزاری و تصاویر جنسی توسط کودکان جلوگیری شود.
«ملانی داوز» مدیر اجرایی آفکام تصریح کرد: بر اساس قوانین جدید ایمنیِ برخط، مسئولیت ایمن نگهداشتن کودکان قطعا برعهده شرکتهای فناوری است.
به گفته وی، این شرکتها باید الگوریتمهای تهاجمی را که محتوای مضر را به سمت کودکان سوق میدهد، کنترل و سن کاربرانشان را بررسی کنند تا کودکان تجربهای مناسب سنشان داشته باشند.
شرکتهای رسانههای اجتماعی از الگوریتمهای پیچیده برای اولویتبندی محتوا و افزایش زمان حضور کاربرانشان استفاده میکنند. با این حال، الگوریتمهای کنونی میتواند به تحت تاثیر قرار گرفتن کودکان در فضای آنلاین منجر شود.
«میشل دونلان» وزیر فناوری انگلیس گفت: سکوها باید با ما تعامل داشته باشند و برای انجام مسئولیتهایشان قاطعانه قدم بردارند.