مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استانداری استان از ثبت بیش از ۳۸ هزار تماس مردمی با مرکز سامد استانداری (سامانه تلفنی ۱۱۱) و پیگیری درخواستهای مطرح شده در سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی اصغر قلی پور با بیان اینکه سامانه سامد برای پاسداشت و صیانت از حقوق شهروندی، مبارزه با فساد اداری و شفافیت سازی عملکرد استانداری و مدیران راه اندازی شده است گفت: سامد فرصت ارزشمندی برای برقراری ارتباط بی واسطه مردم، مسئولان و دولتمردان است که باید از این بستر در جهت حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم استفاده کرد.
قلی پور تشریح کرد: درخواست و شکایت هم استانیهای گرامی به محض تماس آنها در سامانه ثبت و همان روز به دستگاههای اجرایی مربوطه ارجاع میشود و دستگاه مربوطه موظف است در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ لازم را برای متقاضی در سامانه ثبت کند.
وی با اشاره به اینکه مرکز سامد استانداری کهگیلویه و بویراحمد پارسال در برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان و پاسخگویی به مردم عملکرد خوبی داشته است، افزود: سال گذشته ۳۸ هزار و ۷۶۰ مورد تماس با سامانه تلفنی ۱۱۱ (سامد) استانداری گرفته شده است.
او اظهار کرد: بیشتر موضوعات ثبت شده در سامد مربوط به وام بانکی، درخواست کمک مالی، اشتغال و مسایل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی بوده است.
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استانداری استان با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار نفر نیز به صورت حضوری به این مرکز مراجعه کرده اند، بیان کرد: پارسال یک هزار و ۱۳۱ ساعت پاسخگویی در این سامانه انجام شده است.
قلی پور اضافه کرد: در برنامههای میز ارتباطات مردمی پاسخگویی توسط استاندار محترم استان، معاونین استاندار، مدیران ستادی استانداری، فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان به صورت حضوری با هدف افزایش رضایتمندی مردم و رعایت حقوق شهروندی، از دیگر اقدامات این مرکز در سال گذشته بود.
وی ادامه داد: دعوت و گفتگو با مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی استان و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردمی از جمله دیگر اقدامات مرکز سامد استانداری استان میباشد.
مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی، امورحقوقی و ارتباطات مردمی استانداری استا ن گفت: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت یا سامد، یکی از راههای برقراری ارتباط مردمی است که تمام شهروندان در نقاط مختلف این خطه میتوانند ایدهها، پیشنهادات، انتقادات، شکایتها و درخواستهای خود را از دستگاههای اجرایی مطرح کنند.
هدف از راهاندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاهها و سازمانها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.
سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) از طریق تماس با تلفن ۱۱۱ آماده دریافت درخواست، گزارش ها، نظرات و پیشنهادهای مردم از دستگاههای دولتی و ثبت و بررسی و پیگیری و تحقق آنها در چارچوب قانون و مقررات است.
مدیرکل محترم دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری استان در خصوص انتقال سامانه سامد از شبکه دولت به اینترنت و در راستای شعار محوری دولت سیزدهم مبنی بر ضرورت و اولویت ایجاد و توسعه زیرساختهای خدمات رسان به مردم و سهولت دسترسی ارتباطی تمامی اقشار جامعه با دولت گفتند: سامانه الکترونیکی ارتباط مردم ودولت (سامد) با آدرس اینترنتی (https:/ / ۱۱۱.ir) از شبکه دولت به شبکه اینترنت انتقال داده شده است؛ لذا به اطلاع مردم شریف استان میرساند منبعد به جای مراجعه حضوری و تماس تلفنی، به آدرس اینترنتی ذکر شده وارد و موارد خود را ثبت و پیگیری نمایند.