بهترین رویکرد کسب وکار موفق آن است که فرهنگ مشتری مداری را اشاعه داده و بر اساس آن رفتار کنید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ بی تردید موفقیت سازمانها وابسته به مشتریان است و بدون وجود مشتری، فروش، درآمد، یا اصلاً کسب و کاری در کار نخواهد بود؛ که اگر تمایل دارید در این عرصه موفق شوید، لازم است مشتریان خود را در اولویت قرار دهید.
به عبارت دیگر، لازم است تنها به استانداردهای رایج خدمات مشتری اکتفا نکرده و گام را از ملاحظات معمول فراتر بگذارید.
برای دستیابی به اهداف والای خود در کسب و کار، لازم است که رضایت مشتریان را در بالاترین سطوح کسب نموده و برای رسیدن به چنین مقصودی، بهترین رویکرد آن است که فرهنگ مشتری مداری را اشاعه داده و بر اساس آن رفتار کنید.
فرهنگ مشتری مداری مفهومی بسیار ساده دارد. به عبارت دیگر، ایجاد فرهنگ مشتری مداری به معنای آن است که تجربه مشتری را به عنوان اصلیترین بخش اهداف و ارزش های سازمان خود قرار دهید.
یک رویکرد مبتنی بر مشتری مداری برای کسب و کار شما تاثیری به مراتب بیشتر از بالا بردن سطح رضایت مشتری دارد.
حفظ مشتری برای ایجاد درآمدی پایدار ضرورت دارد. از آن جا که جذب مشتریان جدید، هزینهای ۶ تا ۷ برابر بیشتر از حفظ مشتریان موجود تحمیل می کند، مقرون به صرفه تر است که به جای تمرکز محض بر کسب مهارت های دیگر، بیشتر بر مشتری مداری تمرکز کنیم.