مرگ و عالم ماورا، موضوع برنامه «زندگی پس از زندگی» است که هر روز ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه از شبکه چهار پخش میشود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباس موزون تهیه کننده و مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» در گفتگو با شبکه خبر درباره تفاوت فصل پنجم برنامه با چهار فصل گذشته گفت: اولین تفاوت این است که ما در این فصل پژوهش ها و یافتههایی داشتیم که در تمام این سالها محققان دنبال آنها بودند و ما بدست آوردیم.
به عنوان مثال فردی که در فرایند کما از بدن جدا شده وارد خواب فرد دیگری بشود که ان فرد هم در کالبد است و میتواند از خواب برخیزد و به محقق تایید بدهد که این شخص در خواب من بود. این مورد تا حالا نبوده است و امسال سه مورد از هم وطنهای خودمان پیدا کردیم کردیم که این تجربه را داشتند.
تفاوت دیگر این بود که دو نفر در کما از بدن، بیرون همدیگر را ملاقات کنند و برگردند به بدن و گزارش کنند ما همدیگر را دیدیم. امسال دو نفر را پیدا کردیم که بیرون از بدن همدیگر را ملاقات کردند یعنی تجربه مرگ مشترک داشتند و مورد سوم این بود که ما تجربه گری داشتیم که درون سقف بیمارستان را دیده بود.
وی درباره راست آزمایی این موضوعات گفت: بیش از ۶۵ مولفه هست برای این موضوع. یک مورد این که مخاطب عام میتواند درک کند، بیرون از بدن بودن را باید ثابت کند کسی که ادعا میکند.
وی درباره موردی که دو روز پیش پخش شد درباره یک آقای از مشهد که ادعا داشت در بیمارستان قائم به صورت صعودی بالا رفته است. ما طبق بررسیهایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این تجربه گر درست میگوید. ما برای تک تک افرادی که این تجربه را دارند این بررسی را انجام میدهیم.
وی درباره دستاورد این برنامه برای بیننده گفت: دستاوردش امید، زندگانی و نگران نبودن است، اینکه شما همیشه هستید شما مانا هستید. هیچ امیدی بالاتر از این نیست که شما جاودانه هستید. این برنامه برای زندگانی فعلی ما مفید است. این برنامه می خواهد بگوید که زندگی زندگی و اینکه چطور زندگی کنیم.
سه تا حرف دارد این برنامه، یک مانا هستیم و زندگانی در حالت غیر مادی ادامه دارد. دوم آنچه که در این زندگانی مادی انجام می دهیم به خودت بر می گردد به همان شکل با دقت کامل در زندگانی فرامادی و سوم اینکه هستی به شکلی طراحی شده است که کنش و واکنشهای شما را پیگیری میکند.
وی درباره فصل بعدی این برنامه هم گفت: قصد داریم برای این فصل با یک تحول فرمی کار کنیم که برنامه دچار تکرار نشود و فصل ششم با یک تحول زیربنایی ساخته شود. فضای برون استودیو را بیشتر کنیم و بیرونیتر باشد تا داخلی تر.