نمایشگاه اسباب بازی روسیه، میزبان ۳۵ واحد صنایع خلاق ایرانی در حوزه اسباب بازی، آموزش، تعلیم و تربیت و تشکیل غرفههای ایرانی در این نمایشگاه بوده است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، تولیدکنندگان ایرانی حاضر در نمایشگاه کالای کودک روسیه با اشاره به استقبال خوب شرکتها و بازدیدکنندگان نمایشگاه از اسباب بازیهای ایرانی بر وجود زمینهها و ظرفیتهای مناسب برای حضور جدی ایران در بازار اسباب بازی روسیه در صورت پیگیری مذاکرات و ارتباطات برقرار شده طی نمایشگاه تاکید کردند.
نمایشگاه اسباب بازی روسیه در دوره اخیر میزبان ۳۵ واحد صنایع خلاق ایرانی حوزه اسباب بازی، آموزش و تعلیم و تربیت بود که در قالب کنسرسیوم اسباب بازی، غرفه های ایران را در این نمایشگاه تشکیل میدادند.
علی قاسمی، مدیرعامل یک شرکت پرورش ذهن در خصوص تجربه حضور در این نمایشگاه گفت: با تنوعی بیش از ۳۰۰ محصول از حیوانات سخت و نرم، هند پاپت، تخم دایناسور و مزرعه در نمایشگاه اخیر مسکو شرکت کردیم.
در این رویداد بستری فراهم شد تا تولیدکنندگان این صنعت تعامل مستقیمی با مخاطبان خود داشته باشند و خوشبختانه محصولات با توجه به لحاظ کیفیت، ظرافت و رنگ آمیزی خاص مورد توجه بازدیدکنندگان در نمایشگاه قرار گرفتند.
حضور در این نمایشگاه نقاط قوت فراوانی از جمله تبادل اطلاعات و تجربیات بین شرکتهای تولیدی از کشورهای مختلف، آشنایی با فرهنگ و سلایق بازار هدف ، عمدتا کودکان و نوجوانان شده است.
حضور در این رویداد زمینه ساز طراحی و تولید محصولات جدید و متنوعتر در این شرکت بوده و در این زمینه به زودی محصولات جدیدی از جمله عروسک نوزاد، اسکوتر و لگو مگنت را راهی بازار میکنیم و امیدواریم تولیدات با کیفیت و متنوع ایرانی بتواند به تمام کشورها ارسال و عرضه شوند و موجبات رشد فرهنگی و اقتصادی کشور شوند.
به گفته احسان منشی، مدیر عامل یک شرکت صنعتی نیز از دیگر شرکت کنندگان این رویداد که ۳۵ تولید کننده ایرانی فعال درحوزه بازیهای رومیزی، حرکتی، فکری و آموزشی و ... در این نمایشگاه حضور داشتند و این شرکت با برند نوباوه همراه با محصولات جنبشی حرکتی خود از قبیل موتور تعادلی، اسکوتر و گلف و ... از غرفه داران بخش نمایشگاه ایران بود.
وی با بیان اینکه تعاملات خوبی بین روسیه و ایران در حوزه اسباب بازی مشاهده میشد تصریح کرد: نمایشگاه با استقبال فراوانی از طرف فروشندگان، پخش کنندگان و حتی مصرف کنندگان روسی مواجه شد.
بیشتر علاقه مندی روسها به سمت بازیهای رومیزی و اسباب بازیهای سایز کوچک بود. در بازار روسیه مشابه برخی از محصولات ایرانی با قیمتهایی بالا که بعضا تولید چین و روسیه بود مشاهده میشد.
با توجه به رابطه خوب بین دو کشور روسیه و چین، محصولات چینی در بازار اسباب بازی روسیه جایگاه ویژهای داشته و میتوان امیدوار بود با ارائه قیمتهای رقابتی با کالاهای چینی بتوانیم بازارخوبی از اسباب بازیهای ایرانی در بازار روسیه ایجاد کنیم.
منشی تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از نمایشگاه پیگیریهای مستمر منجر به دریافت نتیجه میشود، امیدواریم که این پیگیریها شرایط همکاری خوبی را بین ایران و روسیه رقم زند.