به منظور کاهش تصادفات جادهای در مسیرهای پُر تردد، پارسال سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جادههای مختلف ارتباطی مازندران خطکشی شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران گفت:خط کشی راهها که از مقرون به صرفهترین نوع علائم ایمنی محسوب میشود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار میکند.
محسن یمینی افزود: از آنجا که طی چند ماه گذشته شاهد اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت از سویی و امحا بسیاری از خطوط در سطح راههای استان از سویی دیگر بودیم اجرای نقوش ترافیکی درسطح راههای استان یکی از برنامههای لحاظ شده استان بود که در دستور کار قرار گرفت.
او ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جادهای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیامهای اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، درمقاطعی از محورهای استان اجرا میشود.
یمینی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام میدهند.
رئیس اداره ایمنی راه مازندران گفت: پارسال اجرای عملیات خط کشی در محورهای: محورهای ارتباطی هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر، کمربندی نکا، کوهی خیل –فرح آباد، نکا-استخرپشت، لمراسک-ریحان آباد، نمارستاق محور هراز، خشواش شهرستان آمل، چلاو شهرستان آمل، تاکام به ساری، ساری-کیاسر، پنبه چوله شهرستان ساری، حمزه کلا- خشرودپی، جواهرده، ۲ هزار و ۳ هزار تنکابن، ساری-جویبار، ساری-دریا، نور –چمستان، نکا-نیروگاه، بابل-بهنمیر، احمد چاله پی بابل، آمل-محمود آباد، محمود آباد –نور، کمربندی فریدونکنار و جاده قدیم بابل-آمل، ساری –سورک، جاده فرودگاه، بلده –پل زنگوله صورت پذیرفت.
مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.