آمارهای رسمی اندونزی از رشد کسب و کارهای متمرکز بر فناوریهای نوپدید اقتصاد محور در اندونزی حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حمایت مالی دولت از ایدهها و طرحهای موفق با کمترین هزینه و زمان، رشد کسب و کارهای متمرکز بر فناوریهای نوپدید اقتصاد محور را در اندونزی محقق کرده است.
رشدی که به شیوه «جهانی فکر کردن و محلی عمل کردن» نسل جوان، زمینه اشتغال دهها میلیون اندونزیایی جویای کار را در بیش از ۱۷ هزار و پانصد جزیره کوچک و بزرگ این کشور ۲۷۸ میلیون نفری فراهم کرده است.
تهیه تصویر و محتوا مطابق با فرهنگ اسلامی این کشور از طریق گوشیهای تلفن همراه و به اشتراک گذاشتن آن روی صفحات مجازی (بویژه یوتیوب با ۱۴۰ میلیون کاربر اندونزیایی)، تبلیغ زنده برخی محصولات خوراکی یا غذاهای مبتکرانه از طریق شبکههای اجتماعی به کمک اینترنت، آموزش تولید محتوای پویانمایی ویژه شبکههای تلویزیونی کودک و نوجوان با استفاده از رایانه و بسیاری از ایدهها و طرحهای موفق در حوزه اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک از مهمترین کسب و کارهای ایجاد شده در پرجمعیت کشور مسلمان نشین جهان است.