در ۱۱ ماه امسال ۶۰ هزار و ۷۸۳ نفر در استان به صورت حضوری و تلفنی از خدمات مشاوره این سازمان بهرهمند شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سیاوش رهبر با اشاره به اینکه یک مرکز مشاوره دولتی و ۴۵ مرکز مشاوره خصوصی در استان همدان فعال است گفت: تعداد ۱۹ هزار و ۹۲۱ نفر از طریق مراکز مشاوره حضوری (دولتی و غیر دولتی) در ۱۱ ماه امسال مشاوره دریافت کردند.
او گفت: ۴۰ هزار و ۸۶۲ نفر نیز از مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ یا مرکز مشاوره تلفنی در ۱۱ ماهه سالجاری از خدمات مشاوره بهرهمند شدند.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: خط ۱۴۸۰ یا صدای مشاور با هدف ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی سریع در زمینههای مشکلات خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج، اضطراب، افسردگی، وسواس، حقوقی و شغلی به آحاد جامعه خدمت رسانی میکند.
رهبر گفت: تمامی تماسهای مردمی با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور، محرمانه و امن است و افراد میتوانند مشکلات خود و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری مشکل است را به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.
او گفت: طرح آموزش خانواده در ۴۶ مرکز مشاوره حضوری به چهار هزار و ۶۷۰ نفر در ۱۱ ماه امسال ارائه شد.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: طرح آموزش پیش از ازدواج به چهار هزار و ۷۱۰ زوج در مراکز مشاوره حضوری بهزیستی ارائه و نیز طرح آموزش مهارتهای زندگی برای ۹۳۹ نفر در استان اجرایی شد.