معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: باید به دانشآموزان نقش هویتی دهیم تا در مدرسه حس میزبانی داشته باشند.
وی افزود: نتیجهگرایی افراطی نیز از جمله مواردی است که برای ما مهم است. برای ما فرایند مهم نیست بلکه نتیجه کار اهمیت دارد. همچنین دانشآموزمحوری نیز اهمیت زیادی دارد؛ باید مقتضیات دانشآموز را درک کنیم. اگر دانشآموز را درک نکنیم و برای او برنامه نداشته باشیم، دیگران برای او برنامه میریزند.
پورثانی با اشاره به راهکارهایی برای کاستن آسیبهای تربیتی بیان کرد: باید به دانشآموزان نقش هویتی دهیم تا او در مدرسه حس میزبانی کند. فضای شور و نشاط باید در مدارس بالا برود و ارتباط دوستانه با متربی برقرار شود.
وی اظهار کرد: هرچه فضای شور و نشاط در مدارس بالا رود آسیب اجتماعی نیز در مدارس کاهش مییابد.
در ادامه این نشست برخی از دانشجومعلمان به گفتوگو با معاون وزیر آموزش و پرورش درباره موضوعات مختلف پرداختند.