مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای استفاده از پارکبانها در تهران برنامهای نداریم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درحاشیه دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: برای توسعه پارک حاشیهای در مناطق مختلف پایتخت برنامه ریزی کردیم و بنا داریم از سامانههای هوشمند در این باره استفاده کنیم.
شهریار افندیزاده همچنین گفت: در جلسه امروز شورای شهر تهران، قرار شد پایه افزایش مبلغ عوارض طرح ترافیک کاهش یابد و به حدود ۷۵ هزار تومان برسد و ۲۰ درصد نیز افزایش برای پلاکهای شهرستان تعیین شده بود که این موارد به تایید اعضای شورای شهر تهران رسید.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: همچنین برای تشویق سازمانها و ارگانها برای دریافت کارت طرح ترافیک یک ساله قرار بر این شد ۲۰ درصد تخفیف داده شود.
شهریار افندیزاده گفت: برای خودروهای برقی و هیبریدی عوارض صفر است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر ۲۰ درصد شامل شان خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: درباره ورود خودروها با پلاک شهرستان به محدوده طرح ترافیک قرار بر این شد این پلاکها نیز همانند پلاکهای تهران هزینه بپردازند و در آینده درباره آنها تصمیمگیری شود.
شهریار افندیزاده همچنین در پایان با اشاره به موقعیت جغرافیایی پایانه شرق گفت: پایانه شرق فعلی در انتهای دماوند باید به تدریج به بخش جدید پایانه شرق جنب جنگل سرخهحصار منتقل شود، اما برای این موضوع باید به مسئله حمل و نقل عمومی توجه ویژهای شود.
پایانه جدید شرق نخستین پایانه هوشمند پایتخت است که ساخت آن از سال ۸۰ عملیاتی و سال ۹۵ با پیشرفت ۹۷ درصدی نیمهکاره رها شد. در مدیریت شهری در این دوره، به ضرورت انتقال پایانه شرق به مکان جدید (ابتدای بزرگراه یاسینی) توجه و عملیات تکمیل این طرح با اولویت پیگیری شد. مرحله اول این طرح شامل سالن اصلی است که حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مساحت دارد و همچنین محوطهسازی و ایجاد جاده دسترسی به طول ۵۰۰ متر در عرصه ۱۳۰ هزارمتری اجرایی شود. گفته شده مرحله اول طرح تا پایان سال به بهره برداری می رسد.