روزبهروز تعداد مخاطبان کانالهای انتخاباتی در خراسان رضوی افزایش مییابد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: خوشبختانه ازسوم اسفند و آغاز زمان تبلیغات استقبال مناسبی از کانالها شده و روزبهروز بر تعداد مخاطبان این کانالها در حوزههای انتخابیه افزوده میشود.
محسن نصرپوربا اشاره به اهم اقدامات صداوسیما برای معرفی کاندیداها و اطلاعرسانی کانالهای انتخاباتی و پخش مناظرات و فیلمهای تبلیغاتی نامزدها، افزود: اطلاعرسانی در تمام بخشهای خبری شبکه استانی با پخش تیزر کانالها و تبلیغ برای کانالیابی مجدد، پخش زیرنویس در شبکه استانی برای آگاهیبخشی به مردم، پخش دو قاب کانالها در شبکه استانی به دفعات و مکاتبه با همه فرمانداران حوزههای انتخابیه برای تبلیغات محیطی در سطح شهرهای مختلف از اقدامات صداوسیمای خراسان رضوی برای آگاهسازی مردم در مورد این کانالهاست.
وی گفت: همچنین اطلاعرسانی به نامزدها برای آگاهی از کانالهای انتخاباتی و تبلیغ آنها برای طرفداران خود، تهیه گزارشهای خبری در مشهد و شهرستانها در خصوص کانالهای انتخاباتی، مصاحبه و پخش خبر از امامان جمعه درباره کانالهای انتخاباتی و پخش از شبکه استانی، طراحی گرافیک و بنرهای تبلیغاتی و پخش در فضای مجازی و ارتباط زنده با مسئولان مرتبط با کانالها و مناظرات در بخشهای خبری از دیگر اقدامات ترویجی ما در این خصوص است.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه صداوسیما با راهاندازی این کانالها، عدالت رسانهای را به عنوان منشور سند تحول جدید خود به منصه ظهور رساند، افزود: رسانه ملی سعی کرد تا با اطلاعرسانی مناسب به همه کاندیداهای محترم، آنها را از این ظرفیت بینظیر مطلع کند و امروز هر آن که در فرصت دادهشده در سامانه ستاد انتخابات سازمان ثبتنام کرده، میتواند از دو امکان پخش فیلم تبلیغاتی نامزدها و پخش مناظرههای کاندیداهای حوزه انتخابیه بهرهمند شود. به نظر میرسد چنین امکانی آن هم از سوی رسانه استانی، ضریب نفوذ پیام نامزدها را در جایجای حوزه انتخابیه افزایش میدهد. این یعنی دادن فرصت برابر برای آشنا ساختن مخاطبان هر حوزه انتخابیه با آرا و نظرات هر نامزد.
نصرپور با بیان اینکه از سوم اسفند و آغاز زمان تبلیغات استقبال مناسبی از کانالها شده و روزبهروز بر تعداد مخاطبان این کانالها در حوزههای انتخابیه افزوده میشود، افزود: این اقدام بیسابقه رسانه ملی در ابتدا با شک و تردید از سوی برخی نامزدها مواجه شد، اما با گذشت زمان و آغاز ضبط مناظرات رفتهرفته با آگاهی نامزدها و مردم از ظرفیت استثنایی و کمهزینهای که رسانه ملی و آقای جبلی برای تبلیغات فراهم کرده، استقبال افزایش یافت، به طوریکه ناچار شدیم چندین بار زمان ثبتنام و تهیه فیلم تبلیغاتی را تمدید کنیم و خوشبختانه در خراسان رضوی ۲۷۱ نفر در سامانه تبلیغاتی صداوسیما ثبتنام کردند.
وی گفت: قطعا یکی از ویژگیهای اساسی این کانالها معرفی نامزدهای انتخابات با کمترین هزینه است. این ویژگی تا آنجا اهمیت دارد که هر کاندیدایی با هر سطح درآمدی میتواند خود و برنامههایش را در فضایی عادلانه و به دور از آسیبهای حاشیهای معرفی نماید. به علاوه از سوی رسانه ملی هیچ محدودیتی برای انعکاس نظرات نامزدهای انتخاباتی وجود ندارد و اتفاقا در این دوره از انتخابات سعی شد بسیاری از خطوط قرمز انتزاعی تبدیل به خطوط سبز شود. البته این به معنای آن است که نامزدهای محترم در مسیر ضبط برنامه، ضمن احترام به یکدیگر و حفظ حرمتها، دیگران را تخطئه نکنند.
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به محور وعدههای انتخاباتی نامزدها، گفت: در ۵۰ مناظره انتخاباتی بین نامزدهای مجلس شورای اسلامی در سیمای خراسان رضوی، در حوزههای اقتصادی نامزدها سعی داشتند وعده هایشان ناظر به دغدغههای عمومی مردم باشد و غالبا شامل مواردی نظیر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات عمده منطقه، حذف دلالان محصولات کشاورزی، توسعه زیرساختهای اقتصادی منطقه به ویژه راههای ارتباطی، بسترسازی برای مشاغل خانگی و روستایی، کمک به ساخت مسکن به ویژه برای محرومان و جوانان، تامین پایدار مواد اولیه برخی از کارخانجات حوزه انتخابیه، حمایت از شرکتهای دانشبنیان و کمک به تولید با تجهیزات مدرن و ارائه طرح در مورد کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی میشود.
نصرپور افزود:در حوزههای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز ترویج ارزشهای اسلامی مانند عفاف و حجاب به صورت مستقیم و غیرمستقیم، مبارزه جدی با فساد و رانت، شفافسازی در زمینههای مختلف، توانمندسازی ساکنان حاشیه شهر، دخالت نکردن در انتصاب مدیران منطقه و اکتفا به نظارت بر عملکرد مسئولان، حفظ استقلال و عدم وابستگی به جریانها و جناحهای سیاسی، حمایت از هنرمندان بومی و منطقهای از جمله بیمه و تعیین حقوق ثابت، ارتباط مستمر با مردم عادی و شناسایی شبکه مسائل آنان، بهرهمندی از فرهیختگان و نخبگان منطقه و مشورت با آنان، نظارت جدی بر عملکرد وزرا و مسئولان اجرایی، جدی گرفتن نقش زنان در توسعه منطقه و حمایت از دادن مسئولیت به آنان، ارائه طرحهای متنوع در جهت تامین آب شرب و آبیاری کشاورزی و مطالبه از معادن و کارخانجات منطقه در عمل به مسئولیتهای اجتماعی برای مردم منطقه جزو اهم وعدههای دادهشده بود.