شرکتهای تولیدکننده پوشاک، کفش و چرم ایرانی با عرضه محصولات خود در نمایشگاه بینالمللی مد و لباس روسیه، بدنبال بدست آوردن بخشی از بازار پنج میلیارد دلاری پوشاک روسیه هستند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، چهل و یکمین نمایشگاه بینالمللی مد و لباس روسیه با حضور بیش از یکهزار و پانصد شرکت از ۳۰ کشور جهان، امسال در حالی برگزار شد که پنج شرکت ایرانی تولیدکننده پوشاک، کفش و چرم، با عرضه محصولات خود در این نمایشگاه، بدنبال بدست آوردن بخشی از بازار پنج میلیارد دلاری پوشاک روسیه هستند.
محمدرضا ملامحمد، مجری غرفههای جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما به توانمندی شرکتهای ایرانی در زمینه تولید الیاف، نخ، پارچه، جین و انواع پوشاک باکیفیت اشاره کرد و گفت: در این دوره با هدف بدست آوردن سهمی از بازار روسیه، پنج شرکت ایرانی از جمله دو شرکت در حوزه صنایع خلاق و سه شرکت در حوزه پوشاک توانمندیهای خود را عرضه کردهاند.
ملامحمد گفت: از بین شرکتهای ایرانی، تولیدکنندگانی به نمایشگاه آمدهاند که دارای توانایی صادراتی خوبی باشند.
مجری غرفههای جمهوری اسلامی ایران به خروج بسیاری از نشانهای تجاری معروف دنیا از روسیه اشاره کرد و افزود: باتوجه با توانمندی کشورمان در زمینه تولید انواع پوشاک و البسه، شرکتهای ایرانی میتوانند از خلاء ایجاد شده در بازار روسیه استفاده کنند و جای نشانهای غربی را در این کشور پر کنند.
وی افزود: ایران در زمینه چرم و کفش نیز دارای توانمندی بسیار بالایی است و شرکتهای بزرگ کشورمان با عرضه محصولات خود سهم عمدهای از بازار روسیه را بدست خواهند آورد.
در حالیکه بسیاری از نشانهای غربی به بهانه تحریمهای ضد روسی در دو سال گذشته از بازار پوشاک روسیه خارج شدهاند، چینیها در تلاش هستند سهم بیشتری از بازار روسیه را بدست آورند.
چین که در حال حاضر بخش بزرگی از بازار پوشاک، چرم و کیف روسیه را در اختیار دارد، امسال نیز با بیش از ۲۵۰ شرکت و عرضه پوشاک و کفش سازگار با آب و هوای روسیه، حضوری پررنگ در نمایشگاه بینالمللی روسیه دارد.
ترکیه، ایتالیا و هند نیز هر کدام با بیش از ۵۰ شرکت، با چین در رقابت هستند.