مدیرعامل پیامرسان «ایتا» اختلال ایجادشده در این پیامرسان را با برنامهریزی قبلی اعلام کرد و گفت: مشکل «ایتا» تا چند ساعت آینده رفع خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محسن غفاری مدیرعامل پیامرسان «ایتا» در گفتگو با بخش پیگیری شبکه خبر درباره اختلالی که از ساعاتی پیش در این پیامرسان به وجود آمده، اظهار کرد: طبق برنامهریزی قبلی که داشتیم و دو روز پیش در کانالهای اطلاعرسانی «ایتا» هم اعلام کردیم، برای افزایش تابآوری سیستم و ارتقای زیرساختهای سختافزاری بنا شد که بامداد جمعه از ساعت یک تا ۵ صبح برای ارتقای سیستم، قطعی خواهیم داشت و در همین راستا از دیشب همکاران فنی ما به بهینه سازی و ارتقای سیستمهای فنی پرداختند.
وی در ادامه افزود: ایتا با روند رشد دائمی مواجه است و همواره به ویژه در ماههای گذشته، هم از لحاظ تعداد کاربر و هم از لحاظ میزان استفاده، رشد زیادی داشتیم. به همین دلیل ناگزیر هستیم که دائما زیرساختهای فنی، نرم افزاری و سخت افزاری را تقویت کنیم.
غفاری گفت: در اختلال قبلی که ناخواسته برای ایتا اتفاق افتاد، کشف کردیم که بخشی از زیرساختهای شبکه ما کاستیهایی دارد که شاید با روند رشد ما همخوان نباشد به همین دلیل در برنامهریزی که انجام شد و به اطلاع وزارت ارتباطات رسید، بنا بر این شد که بامداد امروز ارتقا انجام شود و بتوانیم در چند ساعت کاستیهای فنی را رفع کنیم.
مدیرعامل «ایتا» تصریح کرد: متاسفانه کار از دیشب تاکنون طول کشیده و همچنان همکاران فنی ما در برخی از سیستمهای فنی با اختلال مواجه شده اند که بخشی از آن به سخت افزار مربوط میشد به همین دلیل این اختلال تداوم یافت و همچنان هم ادامه دارد ولی امیدواریم که تا چند ساعت آینده این اختلال برطرف شود.
وی ادامه داد: من از همه کاربران و هم میهنانی که از «ایتا» استفاده میکنند و این پیام رسان داخلی را برای کارهای رورمزه خود انتخاب کرده اند، عذرخواهی میکنم و امیدوارم که بتوانیم هر روز در بهبود عملکرد فنی و زیرساختی این پیام رسان بومی رو به رشد باشیم.
غفاری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: در چند روز گذشته ما به روز رسانی جدیدی هم به صورت آزمایشی در پیام رسان ایجاد کردیم که امکان تماس صوتی و تصویری را فراهم کرده و برای بخشی از کاربران فعال شده است.
وی افزود: نسخه دسکتاپ این پیام رسان را هم به روزرسانی کردیم و این روند افزایش امکانات همچنان ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل ایتا اضافه کرد: برای ما حائز اهمیت است که کاربران به راحتی بتوانند از این پیام رسان استفاده کنند.
غفاری تصریح کرد: لازم به ذکر است که با توجه به اتفاقی که برای برخی سازمانها در چند روز گذشته افتاد، مشکلی برای دادههای کاربران ایجاد نشده است.
مدیرعامل ایتا در پاسخ به این سوال که اختلال چه زمانی برطرف میشود، گفت: شاید نتوانم زمان دقیق را اعلام کنم ولی امیدوارم که تا چند ساعت آینده مشکل برطرف شود و سیستم به صورت کامل در اختیار کاربران قرار گیرد.