مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: مطابق آیین نامه اجرایی بند «م» تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲، اعطای سند به اراضی دولتی واقع در سکونتگاههای غیر رسمی استان تنها تا پایان سال ۱۴۰۲ ممکن است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مجید صالحی امیر افزود: بر اساس این آییننامه، متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاههای غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداث دارند، میتوانند برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.
او تصریح کرد: از مزایای دریافت سند در سکونت گاههای غیر رسمی میتوان به امکان استفاده از سند بهعنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایانکار و امکان افزایش سرمایهگذاری در محله از دیگر مزایای دریافت سند در سکونت گاههای غیر رسمی است.
مجید صالحی امیر افزود: ساکنان متصرف زمینهای دولتی در سکونتگاههای غیر رسمی در سراسر استان پس از ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس http://facility.udrc.ir باید با بههمراه داشتن مدارک ملکی و هویتی و قبض آب و برق به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مربوطه مراجعه کنند.