فناوران حوزه هوش مصنوعی یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به طراحی سامانه دریافت خدمات فنی خودرویی شدند که با بهره برداری از آن مشتریان قادر به دریافت درخواست های خود می شوند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، با حمایت معاونت علمی و مشارکت شرکتهای دانشبنیان، سامانه«چت بات» در مرکز نوآوری یک شرکت خودرویی طراحی شد که با بهره برداری از آن مشتریان محصولات فنی خودرویی خود را از سکو و پایگاه اینترنتی طرح و خدمت مورد نیاز را دریافت می کنند.
به گفته حسن پور، رئیس مرکز نوآوری این شرکت با اشاره به رونمایی از طرح اولیه این تجهیز خودرویی مبتنی بر هوش مصنوعی، با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری و مشارکت شرکتهای دانشبنیان و نخبگان و اساتید دانشگاهی توانستیم این دستاورد را در حوزه هوشمصنوعی پیشببریم که ظرف چند ماه آینده به محصول میرسد.
وی در خصوص عملکرد این سامانه گفت: ارتباط حضوری و تلفنی با مراکز تماس، شیوه ارتباط گیری مرسوم در صنایع کل کشور است اما امروز به این نتیجهرسیدیم که مراکز تماس باید جای خود را به هوشمصنوعی بدهند تا مشتری در هر لحظه بتواند پاسخ خود را دریافتکند.
از این رو، در طرح اولیه این سامانه تسهیل ارتباط مشتری با خدمات پس از فروش را در دستور کار قرار داده ایم و براساس آن، مشتریان ما قادر خواهندبود، سوالات و مشکلاتشان را با استفاده از هوشمصنوعی راحتتر از گذشته حلکنند.
حسن پور با بیان اینکه در این سامانه سعی کردهایم دفترچههای فنی خودروها را هم بگنجانیم، گفت: با بارگزاری دفترچه فنی خودرو، مشتری می تواند هر سوالی که از دفترچه دارد را از طریق این سامانه بپرسد تا دیگر مشتریان مجبور نباشند برای پاسخ یک پرسش، کل یک دفترچه ۱۰۰، ۲۰۰ صفحهای را بخوانند.
وی گفت: این سامانه علاوه بر این که یک ابزار سوال و جواب است، به مشتری کمک میکند تا بتواند ادامه خدمات پس از فروش را هم به فرآیندهای ما متصلکند؛ یعنی سوال مشتری را به فرآیندهای ما وصلکند.