رئیس انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی شمال غرب کشور اعلام کرد: در زمان حاضر مشکل سوختگیری ناوگان باری در مرز جلفا وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی حمید باراندوزی افزود: با اجرای طرح «فول باک» (باک پُر) برای ناوگان باری کشورمان به مقصد جمهوری آذربایجان ایجاد صف سوخت در آینده محتمل است.
وی با اشاره به اینکه برداشت برخی از طرح موضوعی از سوی اینجانب در نشست مدیران ادارات و فعالان اقتصادی با مدیران گمرکات آذربایجان شرقی مبنی بر اینکه "دستور العمل باک پر موجب ایجاد صف سوختگیری در جلفا میشود " نادرست بوده است اظهار کرد: در زمان حاضر در مرز جلفا هیچ مشکلی برای سوختگیری ناوگان باری وجود ندارد.
رئیس انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی شمال غرب کشور گفت: اجرای دستور العمل باک پُر برای ناوگان ایرانی در مرزهای آستارا و بیله سوار هنگام خروج از مرزهای کشورمان به جمهوری آذربایجان، تعداد زیادی کامیون ایرانی که تصمیم به خروج از مرز جلفا به این جمهوری خواهند داشت همین موضوع موجب ایجاد صفهای طولانی به خاطر سوختگیری میشود.
باراندوزی با اشاره به امکانات زیرساختی ضعیف در خصوص تعداد نازلهای سوختی در جلفا گفت: اکنون ۲ نازل سوخت گازوئیل در مرز جلفا وجود دارد که با اجرای طرح باک پر برای کامیونهای ایرانی ایجاد ترافیک در سوختگیری خواهد کرد.
وی افزود: این طرح در مرزهای آستارا و بیله سوار اجرایی نشده است و بیشتر کامیونها به خاطر محتمل نشدن جرایم سوخت مازاد به سوی این مرزها روانه شده اند که همین موضوع موجب کاهش کامیونها در مرز جلفا شده است و اکنون با وجود این تعداد کم ناوگان ایرانی در مرز جلفا هیچ مشکلی برای سوختگیری ناوگان وجود ندارد.
رئیس انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی شمال غرب کشور با انتقاد از رویههای ناهمگون در گمرکات از مسئولان خواست به تقویت زیرساختهای سوخت رسانی سریع به ناوگان ایرانی در مرز جلفا اقدام کنند.