نشست نمایندگان تشکلهای مختلف فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش
تشکلهای فرهنگیان از اقدام شجاعانه دولت سیزدهم در تصویب و اجرای قانون رتبهبندی معلمان که سالها بر زمین مانده بود قدردانی کردند.
به گزارش
خبرگزاري صداوسيما؛ تشکلهای فرهنگیان که اعضای آن از بین اقشار مختلف جامعه فرهنگیان و معلمان انتخاب شدهاند به عنوان تشکل صنفی در کنار انجام وظایف و رسالت معلمی خود با بیان دغدغهها، پیشنهادات، انتقادات و حتی مطالبهگریهای دلسوزانه و دغدغهمندانه خود به پیشبرد امور و تحقق اهداف تعیینشده نظام تعلیم و تربیت کمک میکنند.
نمایندگان تشکلها از اقدام شجاعانه دولت سیزدهم در تصویب و اجرای قانون رتبهبندی معلمان که سالها بر زمین مانده بود قدردانی کرده و اجرای قانون رتبهبندی را در راستای کمک به تامین معیشت، ایجاد انگیزه، ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت و برقراری عدالت تربیتی و آموزشی دانستند.
در همین راستا نمایندگان 14 تشکل فرهنگی در دیداری که بیش از 3 ساعت طول کشید با رضامراد صحرایی (وزیر آموزش و پرورش) به گفتوگو نشسته و دغدغهها و مسائل روز و آینده آموزش و پرورش را با نگاه دغدغهمندانه و دلسوزانه مطرح کردند و وزیر آموزش و پرورش نیز با طمانینه و دقت فراوان، شنونده نظرات و دیدگاههای آنها بود.
سیدبابک هاشمی نکو، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکلهای فرهنگیان در این دیدار گفت: تشکلها بدنه فکری فرهنگیان و اعضای کنشگر هستند و افرادی هستند که کمک میکنند تا آموزش و پرورش بر ریل صحیح خود حرکت کند.
امیری، رئیس کنگره معلمان انقلاب اسلامی و عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان گفت: در حوزه استعدادهای درخشان، رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه دارند است و لازم است توجه خاص به این حوزه شود.
سیدفواد حسینی، نماینده انجمن اسلامی معلمان ایران با بیان اینکه شنیدن نظرات تشکلهای فرهنگیان، امر مبارکی است، گفت: شاخصهای آموزشی در حوزه کلان آموزش و پرورش کشور، برونداد خوبی ندارد و آموزش و پرورش متاسفانه در اولویت نبوده که باید این وضعیت تغییر یابد.
علی کریمیفیروزجایی، نماینده جامعه اسلامی فرهنگیان گفت: گامهایی در 2 سال گذشته برای توجه به مطالبات بهحق معلمان برداشته شده است. اجرای قانون رتبهبندی معلمان که همدلی بین قوه مجریه و مقننه بود و همچنین دستگاهی که اعتبارات آن 120 هزار میلیارد تومان بود بیش از 60 هزار میلیارد تومان اضافه شد.
کریمیفیروزجایی با بیان اینکه تشکلهای صنفی فرهنگیان نقش فوقالعادهای میتوانند داشته باشند، اظهار کرد: چرا معلمان نباید یک نظام صنفی داشته باشند؟ اگر مطالبات تشکلهای فرهنگیان نبود، کارهایی که طی سالهای اخیر انجام شده هم انجام نمیشد. بنابراین اگر ظرفیتها را با هم ترکیب کنیم، خروجی آن تصمیم خوب برای ادامه پیشرفت کشور میشود.
نماینده جامعه اسلامی فرهنگیان با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر کس هر چه در توان دارد باید مردم را برای مشارکت در انتخابات دعوت کند. موتور جمهوری اسلامی در ۱۱ اسفند باید شارژ شود و همه تشکلها، معلمان را به حضور در عرصه انتخابات کشور دعوت کنند و سپس از مجلس دوازدهم مطالبهگری کنیم.
غلامی، نماینده انجمن دانشآموختگان دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: این تشکل به عنوان تنها مرجع رسمی و سازمانی، وظیفه گردهمآوری و سازماندهی فارغالتحصیلان دانشگاه فرهنگیان را بر عهده دارد.
وی با پیشنهاد اینکه یک سال آخر تحصیل دانشجومعلمان در اِعمال رتبهبندی محاسبه شود، خاطرنشان کرد: نومعلمان را برای حضور بیشتر در انتخابات، بسیج و تشویق کرده و خانوادهها را پای کار میآوریم که این امر نیازمند برنامه منسجم آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت فرهنگیان است.
نماینده جمعیت اسلامی معلمان نیز ضمن قدردانی و تشکر از وزیر آموزش و پرورش در اجرای قانون رتبهبندی معلمان علیرغم تمام فراز و فرودها گفت: اهدافی که آموزش و پرورش انتظار دارد این است که منزلت و جایگاه معلم را ارتقا دهیم.
نماینده جمعیت اسلامی معلمان تصریح کرد: انتخابات، بزرگترین میراث امام خمینی(ره) و انقلاب و بزرگترین پشتوانه انقلاب و مردم است و دشمنان به همین دلیل فضا را مسموم میکنند.
سلطانی، نماینده جمعیت فرهنگیان جوان گفت: در دل هر محدودیتی، فرصتی است اما در دل فرصتها مخاطراتی هست که اگر به جوانب آن توجه نشود، فرصت را میسوزاند.
وی با بیان اینکه جوانگرایی درخشانی که در آموزش و پرورش اتفاق افتاد از سال اول تغییر دولت، بیسابقه بود، اظهار کرد: کارهای شگفتانگیزی در این دوره انجام شد. ۴ دهه از عمر کنکور در این مملکت گذشت و هیچ کس فکر نمیکرد که روزی، کسی به کنکور، تو بگوید اما مصوبه تاثیر سوابق تحصیلی، کنکور را به لبه پرتگاه فرستاد. کاری که آموزش و پرورش امسال در تحلیل نتایج امتحانات نهایی کرد، غبار از چهره حقیقی آموزش و پرورش برداشت و به جای رنگآمیزی و ماستمالی، گفت که این حقیقت آموزش و پرورش است و این دستاورد بزرگی بود که به آموزش و پرورش به دست آورد.
سلطانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در جایی ایستاده که به تمام طرحها و نقدهایی که وارد است باید در مقام کنشگر عرصه اجتماعی باشد نه واکنشگر خاطرنشان کرد: میزان موفقیت آموزش و پرورش در تمام اعصارش این است که به میزانی که مساله خودش را اجتماعی کند، موفق است.