جلسه راهبری طراحی تکمیلی B.R.T و استقرار سیستم T.O.D در این بستر به ریاست صفری، معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری ارومیه و با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی ؛معاون فنی و امور زیربنایی گفت: به استناد مطالعات پایهای B.R.T و طی مطالعات مرحله اول و تعیین تکلیف آلترناتیو نهایی در مرحله دوم مطالعات، با حضور کارشناسان پایهای بررسی تکمیلی بعمل آمد که در این بررسی هندسه B.R.T از محل دپوی اول (پارک کوثر واقع در کمربندی خاتم الانبیا (ص)) با طی گذر از مسیر خیابانهای هفت تیر، چی چست، شهید مطهری، مدنی ۳ و ۲ و ۱، ارتش، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسنی، شهیدان آهندوست و گذر از بلوار فرهنگیان و ایثار منتهی به دپوی دوم اتوبوسها در موقعیت محل پارک استقلال (تخم مرغی) مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت.
صفری افزود: در این بررسی گزینه مطلوب که همانا تعیین خطوط اتوبوسرانی در طرفین رفوژهاست، مورد ارزیابی و تثبیت قرار گرفت که بر محور این پلان مسیر B.R.T برآوردهای اولیه، جهت رونمایی از بهرهبرداری خط فوق با ملزوماتی همچون اجرای عملیات بنائی در ۱۱ کیلومتری تفکیک خطوط با عناصر جداول و نردههای پیش ساخته، تعبیه و ساخت حداقل ۱۷ ایستگاه پیش ساخته اتوبوس و همچنین ۱۴ دستگاه اتوبوس B.R.T به همراه مشارکت عمومی مردم در همراهی و موافقت به جهت حذف پارکینگهای حاشیهای خواهد بود.
وی اذعان کرد: جهت فائق آمدن بر جریان ترافیک گسترده شهر ارومیه، الزاماً باید به سمت ایجاد خطوط ویژه حمل و نقل همگانی از جمله خط یک و دو B.R.T (برابر پلن اکشن طرح جامع حمل و نقل و ترافیک) با اقدامات اجرایی و عمرانی آن پرداخت شود.
وی گفت: با اقدامات مضاعف جهت کاهش حضور وسایط نقلیه شخصی در حوزه معابر و مراکز جاذب سفر، بالاجبار بایست به سمت الگوی T.O.D با مفهوم توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی حرکت نمود که اساس این تفکر بر محوریت ایستگاههای مرکزی مسافران در شعاع حداکثر تا ۸۰۰ متر طول با قابلیت بالای دسترسی بدون حضور وسایط نقلیه شخصی را فراهم میکند در نهایت با این طراحی سعی شده است دسترسی کلیه شهروندان از جهات مختلف شهر به هسته مرکزی بدون وسیله نقلیه شخصی فراهم شود.