هزینه فیلم های ۲۰ دقیقه ای تبلیغاتی تلویزیونی نامزدهای مجلس، در ازای برد رسانه ای آنها، ناچیز است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی مدیرکل صداوسیمای شبکه اترک در گفتگوی ویژه خبری گفت: با توجه به رویکرد عدالت گسترانه صداوسیما، سازو کاری تعبیه شد و در همین راستا، ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای معرفی بهتر نامزدها و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در مردم کشورمان، ایجاد شد.
رضا واعظی افزود: در صورت رعایت معیارها و استانداردهای مقرر شده در ستاد تبلیغات انتخابات، مجوز پخش به محتوای تولید شده ۲۰ دقیقه ای نامزدها داده خواهد شد.
وی افزود: ۳۰ دی ماه، مهلت پایانی اعلام تمایل نامزدها برای استفاده از فرصت تبلیغات تلویزیونی است.
مدیرکل شبکه اترک با اشاره به هزینه میلیاردی تبلیغاتی نامزدها در دوره های گذشته در فضاهای مرسوم گفت: با عنایت به اینکه در هفت روز تبلیغات، فیلم تبلیغاتی هر نامزد ، سه بار در شبانه روز و مجموعا ۴۲۰ دقیقه فیلم پخش خواهد شد، هزینه هر دقیقه، کمتر از ۵۰ هزار تومان محاسبه شده که رقمی ناچیز است.
واعظی، خارج شدن از زیربار دِین حامیان سرمایه دار و همچنین استناد به این فیلم های تبلیغاتی برای مطالبه گری های بعدی از نامزدها، را از دیگر مزایای این سازوکار تبلیغاتی تلویزیونی عنوان کرد.
وی یکی دیگر از مبناهای تعیین هزینه تبلیغات تلویزیونی برای نامزدها را واقعی شدن حضور آنان در گردونه رقابت ها عنوان کرد.
واعظی گفت: امکان تهیه محتوای تبلیغاتی نامزدها به صورت ائتلافی هم وجود دارد. هچنین برای بهره مندی عادلانه نامزدها از تبلیغ در ساعت مختلف روز، سامانه هوشمند تعبیه شده است.