پیش ثبت نام بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران تا ۲۷ دی ماه ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رسانههای چاپی، پایگاههای خبری و اطلاع رسانی، رسانههای نوین و صنایع خلاق رسانهای میتوانند در این نمایشگاه شرکت کنند.
آقای احسان حامد مقدم مدیر اجرایی این نمایشگاه در گفتگو با شبکه خبر در خصوص چگونگی پیش ثبت نام در این نمایشگاه گفت: ۲۳ سال نمایشگاه رسانهها، نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها برگزار شد، پس از یک توقف چند ساله قرار شد که امسال دومرتبه با یک رویکرد جدید برگزار شود، یعنی با رویکرد نمایشگاه رسانههای ایران این نمایشگاه برگزار شود.
وی ادامه داد: مطبوعات و خبرگزاریها یک تغییرات ما هوی داخلشان اتفاق افتاده از لحاظ سبک و سلیقه مخاطب و از لحاظ تعداد مخاطب ما تغییرات عمدهای در این زمینه داشتیم و یک سری استانداردهایی در این حوزه کاملا تغییر کرده است، لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بینش را نسبت به این موضوع داشت و نگاه جامع تری نسبت به موضوع نمایشگاه مطبوعات داشت و تبدیل شد به نمایشگاه رسانههای ایران، این جامع نگری موجب شد گستره بیشتری در این قلمرو قرار بگیرند و بتوانند در این گردهمایی بزرگ فعالان رسانهای کشور حضور به هم رسانند.وی افزود: طبق روال هر سال بحث پیش ثبت نام را ما از همه رسانههای واجد شرایط داشتیم، و برای این که یک آمار اولیهای داشته باشیم که بتوانیم تمهیدات را فراهم کنیم به این جهت همیشه پیش ثبت نام انجام میشده و پیش ثبت نام این نمایشگاه از دیروز صبح آغاز شد و تا چهارشنبه ۲۷ دی ماه ادامه خواهد داشت.آقای احسان حامد مقدم در خصوص این که چه رسانههایی میتوانند در این نمایشگاه شرکت کنند هم گفت: امسال با توجه به تغییر رویکردی که داشتیم در نام نمایشگاه، الویت ما بر اساس انتخاب و حضور رسانههای نوین در این نمایشگاه، که برای اولین بار این موضوع از طرف معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اجرا میشود و ما فراخوان اعلام و دعوت کردیم از هشت دسته و داخل فراخوان اعلام کردیم که شرکت کنند، با محوریت رسانههای نوین و انسان رسانهها هست.وی افزود: این دستهها شامل:رسانههای مکتوب هست که شامل روزنامه ها، مطبوعات و هفته نامهها و رسانههای برخط است که شامل خبرگزاریها، پایگاههای خبری و اطلاع رسانی است، همچنین رسانه های نوین است که خود آن به چند دسته تقسیم میشود.وی ادامه داد: از موضوعاتی که ما در این نمایشگاه به طور ویژه به آن میپردازیم بحث پرداختن به حضور رسانههای نوین یا تکنولوژی و حوزه فناوری در بحث مسائل مربوط به رسانهای است، که دسته بندیهای مختلفی دارد مثل هوش مصنوعی، تاثیر هوش مصنوعی بررسانه ها، آینده رسانهها با وجود هوش مصنوعی، در این زمینهها ما حدود ۴۰ نشست در زمان برگزاری نمایشگاه با محوریت نامگذاری روزهای نمایشگاه برگزار خواهیم کرد. آقای حامد مقدم افزود: برای خرید غرفه باید هزینه پرداخت شود، کمیته قیمت گذاری در روزهای آینده قیمتها را مشخص خواهد کرد و قیمت مسلما عددی خواهد بود که رسانهها از عهده آن بر آیند.وی در پایان هم گفت: در اين نمايشگاه از ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه میزبان اهالی رسانه در مصلی تهران خواهیم بود و این زمان هم قطعی است.