تاکنون ۳ بار کلنگش بر زمین زده شده، در زمان ۳ دولت؛ اما اجرای آن هنوز بر زمین مانده است؛ با وعدههایی که حالا ۱۶ ساله شده اند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ صدای راه آهن و سوت قطار که باید بیش از یک دهه پیش در این دیار مرز نشین شنیده میشد به قصهای ناتمام برای مردم تبدیل شده است؛ در حالی که همه، چشم امیدشان را به دولت سیزدهم دوخته اند تا شاید با راهبردی که در زمینه توسعه شبکه ریلی و در عین حال تولید ریل راه آهن در کشور دارد، به روند توسعه خطوط ریلی شتاب دهد و امروز قطار توسعه با سرعتی که در پیش گرفته است در مسیر رو به جلوی خود از ایلام نیز بگذرد.
با توجه به مرز بین المللی مهران و میزان قابل توجه صادرات و واردات کالای آن و این که سالانه بیش از ۴ میلیون نفر برای سفر به عراق از این مرز تردد میکنند و نیز کنگره بزرگ اربعین، دسترسی به شبکه راهآهن برای این استان، لازم و ضروری است.
وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و همسایگی این استان با استانهای واسط، میسان و دیاله، مبادلات تجاری و نیز تردد زوار، وجود راه آهن را در این منطقه، دارای توجیه اقتصادی کرده است.