رئیس ستاد انتخابات کشور مردم را مخاطب و میدان دار اصلی انتخابات دانست و از روابط عمومیها خواست فراتر از چارچوب دیوانسالاری اداری، بیش از گذشته نسبت به افزایش مشارکت مردم در انتخابات، نقش آفرینی کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سید محمدتقی شاهچراغی در همایش مدیران روابط عمومی استانداریها با بیان اینکه روابط عمومی ها حلقه وصل بین رسانهها و دستگاهها هستند، افزود: تبیین هنرمندانه، به موقع و دقیق اقدامات دستگاه های اجرایی بر دوش روابط عمومی ها است و باید در این زمینه بهتر از گذشته عمل کنند.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای افزایش مشارکت در انتخابات اضافه کرد: موضوعات امیدآفرین بومی و محلی که دولت سیزدهم توفیقات قابل ملاحظه ای داشته است، مورد تاکید قرار گیرد.
رئیس ستاد انتخابات کشور، مخاطب شناسی را از ظرافتهای کار روابط عمومی ها برشمرد و ادامه داد: اقدامات صورت گرفته در استان ها باید با مخاطب شناسی دقیق، به اطلاع عموم مردم رسانده شود تا فضاسازیهای سوء و توطئه های دشمنان خنثی شود.
شاهچراغی با تاکید بر اینکه مدیران روابط عمومی باید تهدید ها را به فرصت تبدیل کنند، خواستار برگزاری نشست های متناوب با گروه های مورد اعتماد مردم شد تا تقویت کننده مشارکت در انتخابات شود.
وی جهاد تبیین را وظیفه خطیر روابط عمومیها دانست و خاطرنشان کرد: با باور و عزمی که دارید، قطعا نقش موثری در ایجاد مشارکت حداکثری خواهید داشت.