رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: موضع وزارت کشور برای افزایش مشارکت در انتخابات، دیدن همه اقشار و گروه هاست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، سید محمدتقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات در «همایش مدیران کل روابط عمومی استانداریها و سازمانهای تابعه» که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: رسانه، مرکز ثقل همپوشانیها برای کار روابط عمومی و اطلاعرسانی است.
وی افزود: روابط عمومیها باید در حوزه پیامرسانهای داخلی و ظرفیتهای آنها و ایجاد احتمالاً ظرفیتهای جدید دیده شده در آینده، فعال باشند.
شاهچراغی با اشاره به کارکرد روابط عمومیها در استانها تصریح کرد: آنچه در حوزه روابط عمومیها باید مورد توجه باشد، این است که به شکل منطقی، شاهد استمرار نشستها در استانها با مردم باشیم و تلاش شود به طور شایسته، امیدآفرینی القا شود.
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همه دولتها خدماتی داشتهاند و لذا نمیتوان گفت که همه دولتهای قبل کاری نکردهاند و فقط ما داریم کار میکنیم؛ این صحبت ظلم به نظام است.
ویادامه داد: لازم است روابط عمومیها جدولهایی ایجاد کنند و در آنها به مردم بگویند که طی دو سال گذشته، چقدر خدمات شامل گاز رسانی و برقرسانی و …انجام شده و اگر هم احیاناً در جایی کاری صورت نگرفته، به طور شفاف علت آن گفته شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم و در این خصوص روابط عمومیها میتوانند در تبیین آنها برای مردم، کمک کنند.
شاهچراغی اضافه کرد: اگر قرار باشد در انتخابات مشارکت داشته باشیم، موضع وزارت کشور دیدن همه اقشار و گروهها است.
وی افزود: در عین حال باید تصریح کرد که مردم، جمعیت مخاطب و میداندار اصلی هستند؛ روابط عمومیها نباید با نگاه عمومی، وارد مسایل شوند و بگویند که یکی، خوب و دیگری، بد است؛ البته بیان موضوعات کلی و عمومی یا موضوعات خاص امنیتی، امر دیگری است.