قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:نقشپذیری و هویتبخشی جوانان در مدارس موجب کاهش آسیبهای اجتماعی میشود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در حاشیه بازدید از خانه یاریگران زندگی استان آذربایجانغربی گفت:سلامت دانشآموزان در تمام ابعاد جسمی و روحی آنان دغدغه مهم نهاد تعلیم و تربیت برشمرد و خطاب به دانشآموزان و خانوادهها است
وی افزود:سلامت دانشآموزان دغدغه اول خانوادهها و دغدغه مهم و اولویت اول آموزش و پرورش و مسئولین است؛ زیرا هر گونه آسیب جسمی و روحی وارده بر دانشآموزان، بسیار فراگیر بوده و این آسیبها از سطح خانوادهها آغاز، در مدارس بروز یافته و در سطوح مختلف جامعه رشد میکند؛ بنابراین ضروری است، دانشآموزان در انتخاب مسیر متناسب با هویت خود و برگزیدن دوست یاریگر، با قدرت عقلی و منطقی بالای خود فکر کنند، دانش و اطلاعات خود را ارتقا دهند و سپس تصمیم بگیرند، باید بدانیم که مسیرهای درست از انتخابهای درست سرچشمه میگیرد.
کاظمی افزود:ارتقای کیفیت فعالیت کانونهای یاریگران زندگی بهعنوان هدف اصلی از تشکیل این کانونها است تا برنامههایی که در مدارس اتفاق میافتد منجر به کیفیت کانونها شود. باید بهسمتی حرکت کنیم که تمام دانشآموزان مدرسه عضو کانون شوند و فعالیتها و برنامههای خود را در طول مدرسه در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی برنامهریزی کنند.
وی گفت:امروز الگوی دسترسی تغییر کرده به نحوی که اگر در گذشته فرد برای تامین مواد مورد نیاز به سختی میافتد و در یک شبکه سنگین مواد را تامین میکرد امروز به واسطه دسترسی در فضای مجازی و اینترنت نرخ دسترسی به شدت کاهش یافته است.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:نگاه توطئه آمیز دشمنان اسلام در حوزه آسیبهای اجتماعی و تغییر باورها و نگرشهای نسل نو را میتوان به راحتی در این شرایط احساس کرد.
وی افزود:امروز همه آحاد جامعه در معرض میدانهای مملو از مین قرار دارند، گاهی اوقات فرد از روی طمع، غفلت و ناآگاهی وارد میدان مین میشود و هستی خود را از دست میدهد؛ خیلی از دانشآموزان و فرزندان ما براساس غفلت و کنجکاوی وارد این مسیر شده و زندگی خود را تباه میکنند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود:تنها راه عبور از این میدان پرمین در کنار تقویت ایمان، امید، هویت ملی، دینی و اعتقادی؛ افزایش آگاهی، دانش و تقویت مهارتها و توانمندی آنان است؛ برای اینکه دانشآموزان توانمند و برخوردار از مهارت لازم تحویل جامعه بدهیم باید موقعیتهای تربیتی فراوانی در قالب نقش پذیریها و تشکلهای دانشآموزی ایجاد کرد تا در مسیر تربیت قرار بگیرند.