مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان از برقراری ارتباط الکترونیکی ۱۲ دفتر پیشخوان با هدف تسهیل ارائه خدمات به شهروندان با ثبت احوال استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، علی رحمتی گفت: با برقراری سامانه الکترونیکی در دفاتر پیشخوان، امکان ارسال درخواست صدور شناسنامه به ادارات ثبت احوال به صورت کاملا مکانیزه امکانپذیر شد.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: به منظور تسهیل و تسریع در امر خدمات رسانی به مراجعان و همچنین باهدف برون سپاری خدمات سازمان با اقدامات شده تاکنون برای ۱۲ دفتر در شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر خاش و کنارک مجوز همکاری صادر شده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این کار باعث تسریع در روند صدور شناسنامه و پاسخگویی به مراجعان خواهد شد تصریح کرد:با ایجاد زیرساخت الکترونیکی از این پس این دفاتر تمامی درخواستهای صدور شناسنامه خود را به صورت الکترونیکی برای ادارات ثبت احوال ارسال میکنند.