در منشور حقوق مسافر، نکاتی از جمله دسترسی به اطلاعات سفر ( محل های توقف برای نماز و صرف غذا، محل پیاده شدن و انتخاب صندلی) مطرح شده.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی از ابتدای امسال بیش از ۹۰۲ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی جا به جا شدند که در مقایسه با سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشت.
این مسافران اتوبوس های برون شهری، حقوقی هم دارند که توقف اتوبوس در محل مناسب برای استراحت و نماز، از جمله آنهاست.
رانندگان در قبال مسافران مسئولند و باید حقوق مسافر را رعایت کنند. در منشور حقوق مسافر، نکاتی از جمله دسترسی به اطلاعات سفر از قبیل محل های توقف برای نماز و صرف غذا ، و محل پیاده شدن، انتخاب صندلی و نداشتن تأخیر از طرف راننده مطرح شده.
سرهنگ اسپیدکار رئیس پلیس راه استان می گوید: وسایل نقلیه همچون اتوبوس اگر تخلف کنند، مسافران می توانند به شماره پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ اعلام کنند تا اعمال قانون شود.
سبحانی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم می گوید: سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه روزی برای مسافران فعال است تا اگر شکایتی از راننده دارند، تماس بگیرند تا پیگیری شود.
سامانه ای که قرار بود با نظارت مداوم بر رفتار راننده، حافظ جان مسافر باشند چند ماهی است غیر فعال است و قرار است به زودی راه اندازی شود.