ایجاد شفافیت مالی با اتصال ۱۰۰ درصدی به پنجره واحد
مدیر توسعه مدیریت منابع و برنامهریزی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران گفت: با اتصال ۱۰۰ درصدی خدمات دستگاههای اجرایی به پنجره واحد خدمات هوشمند، شفافیت مالی ایجاد میشود.
آقای علی اکبر دلوریان زاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت
خبرگزاری صداوسیما با بیان این مطلب افزود: مجموعه شرکت نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران سالهای گذشته ۱۱ خدمت را برای اتصال و بارگذاری در پنجره واحد خدمات هوشمند تعریف کرده بود که فقط ۵ خدمت از آن به صورت واقعی و عملیاتی، پرکاربرد تلقی میشد.
وی گفت: در حال حاضر خدمات پرکاربرد مورد نظر برای ارائه در پنجره واحد از ۱۱ خدمت تبدیل به ۵ خدمت شده است و سایر خدمات با توجه به جلسات متعددی که با سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار کردیم از جنس خدمات پرکاربرد تشخیص داده نشد و عدم مصداق گرفته است.
مدیر توسعه مدیریت منابع و برنامهریزی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران درباره برخی از خدماتی که عدم مصداق گرفتهاند توضیح داد: به عنوان نمونه خدمات اینترنت بی سیم (وایرلس) در سالنهای نمایشگاه موضوعیت پیدا نمیکند و شرکتهای تامین کننده تمایلی به این خدمت ندارند چرا که هم اکنون همه افراد از مودمهای همراه بر روی گوشیهای تلفن همراه خود استفاده میکنند و مراجعهای برای دریافت به این نوع خدمت نبوده و یا بسیار کم بوده است.
وی ادامه داد: از طرف دیگر برخی موضوعات تعریف شده در گذشته منطبق با آن دورهی فناوری است و ما براساس مُر قانون تقریباً هر یک سال و نیم، یک بار تغییراتی را در توسعه فناوری اطلاعات ایجاد میکنیم، یعنی باید درگاهها را متناسب با شرایط ارتباطات و فناوری اطلاعات به روز کنیم.
مدیر توسعه مدیریت منابع و برنامهریزی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران اضافه کرد: از جمله خدماتی که در آن زمان تعریف شده و امروز دیگر کاربردی ندارد درخواست اطفاء حریق از سوی مردم در نمایشگاه بین المللی است که این مورد تعهد بالاتری ایجاد میکند که خود شرکت نمایشگاهها باید با ایجاد یک یا دو ایستگاه فعال آتش نشانی برای اطفای حریق پیش بینیهای لازم را داشته باشند و این شرکت یک طرف تعهد به غرفهداران است و به همین دلیل برای برخی خدمات عدم مصداق تعریف شد و آنها را از مصداق برای ما خارج کردند.
به گفته دلوریان زاده در حال حاضر ۵ خدمت شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران در پنجره واحد خدمات هوشمند ارائه میشود و با در نظر گرفتن موارد عدم مصداق گرفته حدود ۹۰ درصد خدمات به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل شده است.