رئیس دانشگاه تهران گفت: تلاش داریم بعضی از جنبه علمی سرفصلها و منابع علمی را بر اساس علوم جدید، تهیه کنیم به نحوی که دروس دانشگاه برای دانشجو کاربردی و برای جامعه مفید باشد.
رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این طرح بیشتربه جنبههای مهارتی، علمی وهمچنین یادگیری تجربی دانشجویان تاکید شده است.
محمد مقیمی افزود: در بخش تحول حوزه آموزش نخستین اقدام؛ ایجاد یک کارگروهی بود که در این کار گروه بخشهای مختلف را مورد ارزیابی قرار میدهد.
وی افزود: بیشتر سرفصلها قدیمی و منسوخ شدن و مهمترین کار در این کارگروه به روز کردن جنبه علمی این سرفصلها و منابع علمی است.
رئیس دانشگاه تهران گفت: گرایش دروس دانشگاه باید به سمت کاربردی شدن ارتقا یابد که برای جامعه هم مفید باشد.
آقای مقیمی گفت: در این طرح به جنبههای مهارتی، علمی و یادگیری تجربی برای دانشجویان توجه شده است. همچنین یک درس سه واحدی برای دانشجویان همه رشتهها با عنوان یادگیری تجربی تعریف و در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه این درس سه واحدی به صورت علمی و عملی ارائه میشود، افزود: اساتیدی که این درس سه واحدی را تدریس میکنند به صورت گروهی عمل میکنند که شامل هیت علمی دانشگاه به علاوه یک کارآفرین مرتبط با عرصه صنعت، دانشگاه و همچنین مرتبط با موضوع رشته است.
رئیس دانشگاه تهران به تحول در اقتضائا ت بومی به ویژه در رشتههای علوم اجتماعی؛ علوم انسانی و رفتاری در دانشگاه تهران تاکید کرد و گفت: تلاش بر این است به گونهای عمل کنیم که هم اقتضائات جامعه و هم اقتضائات ارزشی، اعتقادی و اسلامی در این رشتهها را ارتقا دهیم.
وی گفت: یکی از مشکلات در پرورش دانشجو، تک بعدی عمل کردن آن است و برای جلوگیری از این مشکل در دانشگاه تصمصم به ایجاد موسسه با عنوان حکمت پژوهی علوم کردیم.
رئیس دانشگاه تهران گفت: موسسهی حکمت پژوهی علوم در یک یا دو هفته آینده افتتاح میشود که هدف از تاسیس این موسسه توسعه مباحث حکمی و فلسفی تمام رشتهها است.