نماز از کلیدیترین موضوعاتی است که میتواند بسیاری از چالشها رادر حوزههای فرهنگی و اجتماعی برطرف کند.
سیدرضا مرتضوی افزود: کمیتهای در زمینه نماز مدارس باید تشکیل شود تا فرایندهای ارزیابی همراه با تشویق و مشارکت را پیش ببرد؛ چرا که پرداختن به این موضوع به شکل صحیح برکات بسیاری را برای جامعه به دنبال خواهد داشت
استاندار گفت: زمینهسازی لازم برای فعالیتهای تربیتی باید با محوریت کمیتهای مشخص باشد و با پایش مباحث سختافزاری و نرمافزاری، سناریوی متناسب با پتانسلهای آن شامل انجمنهای اولیا و مربیان تدوین و عملیاتی شود و در کنار آن از حمایتهای دستگاهها و نهادهای مختلف نیز استفاده شود.
در این جلسه همچنین محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش آموز مهمترین عنصر در آموزش و پرورش است و همه گرد هم آمدهایم تا رشد تربیتی و آموزشی او را شکل دهیم و استعداد او را بارور کنیم.
وی با بیان این که تربیت مقدمهای برای تکامل است، افزود: نوجوان و جوان گروه هدف دشمنان است و آنها تلاش بسیاری دارند تا او را تسخیر کنند و در مسیر اهداف خود قرار دهد.
ابراهیمی ادامه داد: بارزترین و مهمترین هدف حوزه تربیتی برگزاری نماز جماعت است و در اجلاس مدیران آموزش و پرورش که با محوریت نماز جماعت مدارس برگزار شد تأکیدات لازم در این خصوص مطرح شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه اجلاس سالانه استانی نماز را به میزبانی آموزش و پرورش در پیش داریم، افزود: تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ نشست تخصصی دانشآموزی پیرامون نماز در استان برگزار شده است.
وی ادامه داد: همچنین برگزاری ۴۵۰ جلسۀ شیوههای دعوت به نماز و ۴۵۰ جلسۀ تشویق به نماز نیز با اساتید تخصصی برنامهریزی شده است.
ابراهیمی با اشاره به برنامهریزی برگزاری اجلاس استانی نماز در ۱۶ اسفند امسال، گفت: برگزاری دورههای متعدد نمازشناسی ویژه فرهنگیان و دانشجو معلمان و دانشآموزان، اجرای طرح مدرسۀ نمونه نمازی از دیگر برنامههای استان بوده است و در طرح مدرسۀ نمونه نمازی ۴۱ آموزشگاه را طبق شاخصها در اجلاس نماز بهعنوان برگزیده معرفی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: باتوجهبه ظرفیت بالای ستاد اقامه نماز، آمادگی آموزش ۵۰۰ مدیر مدرسه استان را در دوره مبین جهت آموزشهای تخصصی نماز داریم.