تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم صیانت از هویت دینی مشهد در برابر برخی تبلیغات بازرگانی در صدا و سیما و فضای مجازی تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی گفت: هویت مشهد وابسته به وجود مقدس حضرت رضا (ع) است و وجود حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مهم ترین نماد هویتی این زمین مقدس است که هرساله میلیون ها زائر از ایران و اقصی نقاط جهان برای کسب معنویت از این بارگاه قدسی به مشهد مشرف می شوند.
تولیت آستان قدس که در جلسه مشورتی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان ارشد دستگاه های اجرایی در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) سخن می گفت، تصریح کرد: تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی نباید به گونه ای باشد که موجب تضعیف هویت دینی شهر مشهد شود، در تبلیغات نشان های تجاری و مجموعه های تفریحی در بسترهای مختلف اطلاع رسانی به ویژه صدا و سیما نباید به گونه ای عمل کرد که هویت امام رضایی شهر مشهد تحت شعاع قرار بگیرد؛ هویت، شهرت و تاریخ مشهد به واسطه وجود مقدس حضرت رضا (ع) بوده و باید از اصالت این شهر پاسداری کرد.
مروی با تأکید بر اهمیت همدلی و هم افزایی مسئولان بخش های مختلف برای خدمت به مردم، از تلاشهای مسئولان استانی و شهری در بخش های مختلف برای خدمت رسانی شایسته به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) قدردانی کرد و گفت: در سایه لطف الهی، توجهات حضرت رضا (ع) و تلاش های مسئولان شرایط خدمت رسانی به زائران در مناسبت های مختلف مذهبی طی سال های اخیر همواره بهبود یافته و هر سال بهتر از گذشته بوده است.
تولیت با بیان اینکه امکانات مشهد پاسخگوی جمعیت قابل توجه زائران این شهر نیست؛ گفت: شهر مشهد با سایر مراکز استان ها متفاوت است؛ این شهر سالانه میزبان حدود 30 میلیون زائر از شهرهای مختلف ایران و کشورهای جهان است؛ گاهی در مناسبت های مذهبی و بازه های زمانی 10 روزه تا 7 میلیون نفر به این شهر مقدس مشرف می شوند، بنابراین امکانات مشهد نیز باید متناسب با شرایط آن باشد و مسائل آن باید ملی دیده شود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: مسئولان استان هرکدام به اقتضاء مسئولیت خود باید مدام این نگاه را به مسئولان ملی در پایتخت منتقل کنند که نگاه به مسائل مشهد باید ملی و متفاوت با سایر مراکز استان ها دیده شود.
وی در ادامه با اشاره به برخی عوامل مخل روند خدمت رسانی شایسته به زائران، خواستار عزم جدی مسئولان برای مقابله با پدیده تکدی گری، برخورد با معتادان متجاهر و اتمام طرح های شهری در حریم حرم مطهر امام رضا (ع) تا قبل از عید نوروز شد.
مروی با بیان اینکه فضاآرایی های شهر مشهد باید به گونه ای باشد که ضمن ایجاد نشاط و شادابی، احساس معنویت و قداست شهر را به بیننده منتقل کند؛ عنوان کرد: فضاآرایی شهری باید به گونه ای باشد که هرکس وارد این شهر میشود، احساس نشاط با رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد.