در حالی که مدیران سازمانها و دستگاههای اجرایی از اتصال گسترده به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گزارش میدهند، پایشها و پیگیریهای میدانی از کندی و نقائص عدیده حکایت دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیگیریهای میدانی خبرنگاران نشان میدهد که روند اتصال دستگاههای اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و به ویژه درگاه ملی صدور مجوزها با تاکید و تصریح قانون تطابق ندارد و کندی در اقدام و نقائص در عملکرد مشهود است.
بر اساس احکام توسعهای و اسناد بالادستی و همچنین صراحت قانون در برنامه بودجه سالانه همه دستگاههای دولتی ارائه دهنده خدمات به مردم، میبایست تا آخر مهرماه به پنجره واحد متصل میشدند تا ارائه خدماتی مانند صدور مجوزهای کسب و کار با سهولت و صحت بیشتر و بی نیاز از مراجعات حضوری صورت گیرد، اما باوجود گزارشهای به ظاهر مطلوب برخی از دستگاه ها، اقشار ذیربط با این خدمات از کاستیها و نقائص گلایه دارند.
سازمان حفظ نباتات کشور که قرار بود تا آخر آبان به این شبکه متصل شود، اکنون در اواسط آذرماه تکلیف قانونی خود را بطور کامل ادا نکرده و به گفته امیر بابک صاحب نظر. معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حفظ نباتات، هنوز از ارائه خدمات ۱۱ مورد از بخشهای خود در دولت هوشمند معذور است.
صاحب نظر در این باره اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸ واحد از ۴۹ واحد ارائه دهنده خدمات این سازمان به پنجره ملی متصل است و ۱۱ واحد حداکثر یک ماه دیگر پس از مراحل آزمایشی، وصل خواهد شد.
معاون سازمان حفظ نباتات در حالی از اتصال ۷۷ درصدی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر میدهد که در جدیدترین آمار وزارت ارتباطات سطح اتصال این سازمان ۱۷ درصد است.