وزیر آمورش و پرورش گفت: ۶۹ هزار کلاس در کشور، نیازمند نوسازی و مقاومسازی است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، رضا مراد صحرایی در گفت و گو با خبرنگاران در تربت حیدریه، افزود: نوسازی این مدارس در برنامه توسعه هفتم قرار گرفته است.
وی به نقش خیرین در ساخت، تکمیل و نوسازی مدارس هم اشاره کرد و گفت: سهم این نیکوکاران در بسیاری از طرحهای نوسازی مدارس، نصف و بیش از نصف بوده است.
صحرایی ادامه داد: در دو سال گذشته، پنج هزار و ۸۰۶ مدرسه در کشور تکمیل و ساخته شده است و امسال نیز ۸۷۵ مدرسه دیگر ساخته خواهد شد.
با بیان اینکه در دولت سیزدهم، نهضت مدرسه سازی راهاندازی و در واقع ایران به کارگاه مدرسه سازی تبدیل شده است، گفت: اکنون ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که از این تعداد، ۱۸ هزار و ۵۰۰ مدرسه، غیردولتی است.
مهارتمحوری، سیاست اصلی نظام تعلیم و تربیت
وزیر آمورش و پرورش در ادامه، مهارتآموزی و مهارتمحوری را سیاست اصلی نظام تعلیم و تربیت خواند و گفت: در برنامه توسعه هفتم، نیمی از دانشآموزان به سمت رشتههای مهارتآموزی هدایت میشوند.
صحرایی اعلام کرد: امسال حدود ۴۰ درصد دانش آموزان کشور به رشتههای مهارت آموزی هدایت شدند، اما در برخی از استانها مانند خراسان رضوی این رقم به ۴۷ درصد رسیده است و این درحالی بود که در قانون ششم توسعه، ۴۵ درصد پیشبینی شدهبود و اکنون به یک گفتمان ملی در مهارتآموزی رسیدیم.
وی ادامه داد: آمورش و پرورش میداندار مهارتآموری در کشور است و دستگاههای دیگر باید به کمک نظام تعلیم و تربیت بیایند تا روند بیکاری در کشور کاهش یابد.
وزیر آمورش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر نارضایتی و اعتراض فرهنگیان نسبت به نحوه اجرای رتبه بندی گفت: آن دسته از فرهنگیان که به نحوه رتبهبندی اعتراض داشتند، اعتراضاتشان دریافت و بررسی شده و به طور مرحلهای در حال اجرا است.