عضو شورای اسلامی شهر یزد: اجرای آزمایشی منظومه خدمت یکپارچه یزدمن از ابتدای آذرماه آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد گفت: بعد از دو سال تلاش و پیگیری مستمر در شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد، با افتخار اعلام میکنیم که اجرای آزمایشی منظومه خدمات یکپارچه یزدمن از ابتدای آذرماه ۱۴۰۲ آغاز شده است.
تجملیان افزود: با راه اندازی کامل این منظومه خدمات، شهر یزد به جرگه محدود شهرهای کشور میپیوندد که از نسل دوم هویت سنجی و ارائه خدمات به شهروندان که موسوم به CBI هست به نسل سوم معروف به MBI مهاجرت میکند.
وی ادامه داد: منظور از CBI ارائه خدمات و هویت سنجی شهروندان با استفاده از کارت شهروندی، و منظور از MBI هویت سنجی و ارائه خدمات به شهروندان مبتنی بر موبایلهای هوشمند است.
تجملیان تصریح کرد: تقریباً هر خدمتی که مردم از شهرداری انتظار دارند اعم از خدمات حمل و نقل همگانی، استفاده از شهربازیها، استفاده از سامانه توقفسنج حاشیه معابر (پارکومتر)، انواع مسابقات شهروندی و دهها خدمت دیگر یا در حال حاضر در این منظومه وجود دارند و یا به تدریج به آن اضافه خواهند شد.
عضو شورای شهر در مورد دلیل اجرای آزمایشی این منظومه اظهار داشت: اجرای هر سامانه فناوری اطلاعات که مجموعهای پیچیده از نرم افزارها، سخت افزارها، بسترهای ارتباطی شبکه، فرآیندهای عملیاتی، آموزش نیروی انسانی و موارد متعدد دیگری را در بر میگیرد، نیازمند جزئیات و هماهنگیهای زیادی است که الزاماً معلوم نیست در آغاز کار کاملاً بدون نقص باشد؛ بنابراین تصمیم بر آن شد که اجرای آزمایشی را از هفته اول آذر ماه ۱۴۰۲ شروع شود تا خطاهای احتمالی بخشهای مختلف آن شناسایی و رفع گردد.
وی گفت: یکی از مهمترین سامانههایی که در این مرحله به منظومه ملحق میشود «سامانه اتومن» است که مردم میتوانند با استفاده از این سامانه از آخرین وضعیت اتوبوسها، مسیرهای تردد اتوبوسها و زمان رسیدن هر اتوبوس مطلع شده و برای رفت و آمد با حمل و نقل همگانی برنامه ریزی داشته باشند.
تجملیان ادامه داد: شهروندان میتوانند با نصب نرم افزار یزدمن بر روی گوشی موبایل خود یا با مراجعه به نشانی اینترنتی یزدمن my.yazd.ir از خدمات این منظومه استفاده کنند. در صفحه اول نرمافزار منظومه خدمات یزدمن، سامانههای مختلف قابل مشاهده و انتخاب است.
رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: شهروندان اگر هنگام استفاده از هر کدام از بخشهای منظومه خدمات یکپارچه یزدمن دچار مشکل یا ابهامی شدند یا پیشنهادهایی برای بهبود آن داشتند، با نظام پاسخگویی شهروندی موسوم به سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و گزینه دوم را انتخاب کنند.
وی گفت: شعار این منظومه «یزدمن: آینده شهر من» است و امید است با ارائه مناسب خدمات از این طریق، رضایت پروردگار و شهروندان را جلب نماییم.