بر اساس اعلام روابط عمومی ثبت احوال استان ، دزصورت درخواست کارت هوشمند ملی از طرف افراد با شدت معلولیت این اداره کل با اعزام اکیپ سیار به معلولان خدمات رسانی میکنند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛به گفته برجی این اکیپهای سیار برای انجام، اخذ درخواست، گرفتن عکس و اثر انگشت جهت صدورکارت هوشمند ملی در مناطق شهری و روستایی اعزام و در منازل این افراد حضور پیدا میکنند.
با توجه به اینکه ارائه هرگونه خدمات بانکی و اداری ... منوط به داشتن کارت هوشمند ملی میباشد لذا به جهت بهرمندی افراد خاص با شدت معلولیت بالا از این خدمات اجتماعی، ادارات ثبت احوال در تمامی شهرستانها واحد اکیپ سیار اخذ درخواست کارت هوشمند ملی آغاز بکار کردند.
این اقدام در راستای تکریم و خدمات دهی به اقشار خاص جامعه بوده، افرادی که معلولیت شدید دارند و امکان مراجعه حضوری در ادارات ثبت احوال برای آنان مقدور نیست
اکیپ سیار ثبت احوال با هماهنگی اداره بهزیستی در هر شهرستان، در منازل افراد معلولی که شرایط خاص داشته و امکان تردد و حضور در اداره ثبت احوال را ندارند حضور یافته و زمینه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی برای آنان و نیز اعضای خانواده شان فراهم میشود.
این همکاری مشترک ثبت احوال استان با بهزیستی استان در راستای ارائه خدمات مورد نیاز به جامعه هدف سازمان بهزیستی بوده که در سطح استان در حال اجراست.