با هدف توسعه حمل و نقل ترکیبی ۲۰۰ واگن باری لبه بلند در چهار ماه برای کشتیرانی ایران ساخته و تحویل میشود.
بیات با شاره به اینکه پارسال نیز هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با واگن پارس عقد قرار داد شد افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاستهای دولت، مبنی بر گسترش فعالیتها در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و براساس سیاستهای هیات مدیره هلدینگ، موضوع لجستیک و تامین زنجیره حمل و نقل را به صورت فعال دنبال میکند.
او گفت: این خریدها پس از ۱۸ سال توقف توسعه حمل و نقل ترکیبی صورت گرفته و اقدامات اخیر گام بزرگی برای تقویت و فعالیتهای لجستیک در کشتیرانی است.
بیات با اشاره به توجه ویژه به ساخت داخل افزود: به دنبال کمک به تولیدکنندگان داخلی هستیم و امیدواریم براساس برنامه ریزی صورت گرفته در کشتیرانی، تا پایان سال قرارداد حدود ۴۰۰ دستگاه واگن، ۱۵۰ واگن چند منظوره و ۲۵۰ دستگاه واگن لبه بلند را نهایی کنیم.
او با ابراز خرسندی نسبت به وضعیت تولید محصول در واگن پارس و توسعه تکنولوژی ساخت در این کارخانه افزود: کشتیرانی برای حمایت از ساخت داخل، قراردادهای داخلی را دنبال میکند و حتی اخیرا قرارداد ساخت و خرید ۸ فروند کشتی کانتینری در دریای خزر و جنوب کشور منعقد شده که برای تکمیل نیاز به واگنهای بیشتری در سالهای آتی است.
مدیر کارخانه واگن پارس مپنا هم با بیان اینکه هر ماه ۵۰ دستگاه واگن تولید و تحویل خواهد شد گفت: این واگنها برای جابجایی محمولههای فله به ویژه سنگ آهن و مواد معدنی استفاده خواهد.
شاهرخی افزود: نمونه خارجی این واگن در اروپا حدود ۸۰ هزار یورو قیمت دارد که در واگن پارس مپنا ۳۰ تا ۴۰ درصد پایینتر است.