باهدف ارائه خدمات الکترونیک، سامانه شهروند سپاری در تمامی مناطق ۵ گانه شهرداری ارومیه، راهاندازی شد.
با این اقدام در هیچ یک از مناطق شهرداری استعلامات حضوری در حوزه های شهرسازی و اعم از بانک، ادارات و نقل و انتقال اجرا نمی شود.
نزدیک به دو سوم مراجعات شهروندان به مناطق شهرداری مربوط به استعلامات سه گانه بانک، نقل و انتقال و ادارات است که الکترونیکی کردن امور این حوزه، علاوه بر کاهش بروکراسی اداری و تسریع در فرآیند انجام کارها، موجب رضایتمندی شهروندان نیز می شود.
صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش ترافیک و پیشگیری از آلودگی هوا، از بین رفتن خطای انسانی در پروسه استعلامات و همچنین تخلفات احتمالی و حرکت در مسیر شهر هوشمند از جمله مزایای سامانه شهروند سپاری بوده و در راستای راهنمایی شهروندان و پاسخگویی به سوالات احتمالی مراجعه کنندگان باجه ای در تمامی مناطق شهرداری ارومیه ایجاد شده تا پاسخگوی سوالات و موارد احتمالی شهروندان در این راستا باشد.
همچنین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه از تمامی خدمات غیرحضوری مناطق پنج گانه از طریق شماره تماس ۰۴۴۳۳۴۱۷۱۸۷ پشتیبانی کرده و پیش از این نیز بروشورهای راهنمای کاغذی و الکترونیکی را به طور گسترده در اختیار شهروندان و مراجعین مناطق شهرداری ارومیه قرار داده است.
با توجه به راه اندازی کامل سامانه شهروند سپاری از شهروندان درخواست می شود، از هرگونه مراجعه به شهرداری ارومیه در حوزه استعلامات شهرسازی خودداری و از خدمات الکترونیکی شهرداری به آدرس khedmat.urmia.ir استفاده کنند.