معاون استاندارسیستان و بلوچستان: پیشرفت فیزیکی راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار به بیش از ۶۶ درصد رسید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: در حال حاضر از ۸ قطعه این مسیر ریلی دو قطعه آن صد در صد به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و در بررسیهای فنی این طرح قسمتهای زیر سازی، اجرای تقاطعها و پلهای خاص و آبروها و تونلها حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیاز است در اجرای روسازی و احداث ایستگاهها سرعت عملیات اجرایی افزایش یابد تا هر چه زودتر استان از این خط مهم ریلی بهرهمند شود.
منصور بیجار افزود: بر اساس طراحیهای باری پیش بینی شده برای این خط، میتوان با تأمین و افزایش ناوگان ریلی مخزن دار، برای تسهیل در انتقال فرآوردههای نفتی از مبادی تولید به انبارهای نفت استان نیز، برای جابجایی سوخت مورد نیاز استان استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از افتتاح خط ریلی زاهدان-خاش و با حرکت اولین قطار مسافربری، روزانه شاهد جابجایی هم استانیها و مردم به صورت رفت و برگشتی و کاهش تصادفات در این محور هستیم.
منصور بیجار بیان کرد: مرحله دیگر این طرح که هم اکنون در حال اجرا است اتصال خط ریلی زاهدان به میلک است تا با افزایش توان و ظرفیت جابجایی بار و مسافر شاهد شکوفایی و رونق مبادلات مرزی در استان باشیم .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: راه آهن زاهدان به میلک در شش قطعه به طول ۲۶۴ کیلومتر طراحی شده است که در حال حاضر چهار قطعه از آن به پیمانکار واجد شرایط برای اجرا واگذار شده است.
وی گفت: پیش بینی شده است اتمام این طرح برای اتصال چابهار به میلک به صورت ریلی حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان دیگر هزینه در برداشته باشد.
وی افزود: این طرح مهم ریلی موجب اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی وسبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد .