آنچه امروز مردم جهان میبینند، شلیکهای رسانههای غربی برای پنهان سازی واقعیت جنایت اسرائیل در غزه است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،تحلیلگر رسانه، گفت: اگرچه جنگ رسانهای عمدتا به هنگام جنگهای نظامی کاربرد بیشتری پیدا میکند، اما به این مفهوم نیست که در سایر مواقع جنگ رسانهای در جریان نبوده و یا مورد استفاده قرار نمیگیرد.
سینا قربانی، افزود: جنگ رسانهای تنها نبردی است که در زمان صلح نیز بین کشورها به صورت غیر رسمی ادامه دارد و در این شرایط آنچیزی که در ظاهر مردم میبینند جدال بین رادیو، تلویزیون، خبرگزاریها، مفسران رسانهای، خبرنگاران، شبکههای خبری و... است، اما واقعیت موضوع این است که پشت این جدال، چیزی به نام سیاستهای رسانهای کشورها نهفته است که مستقیما توسط بودجههای رسمی مصوب پارلمانها یا بودجههای سری سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی و سرویسهای جاسوسی تغذیه میشود.
او گفت: استراتژی طراحی شده توسط آمریکا پیش از شروع جنگ علیه عراق، نمونه بسیار برجستهای از جنگ رسانهای به موازات جنگ نظامی به شمار میرود؛ راهبردی که آمریکاییها با ۵۲۷ خبرنگار پیش گرفتند تا آنچیزی که مطلوبشان بود را به افکارعمومی جهان القا کنند.
سینا قربانی، ادامه داد: آمریکا با استراتژی "خبرنگاران همراه" در جریان حمله به عراق تلاش کرد تا اخبار جنگ را از دریچه دوربینهای خود و البته از زاویه مهاجمان به جهان مخابره نماید.
این تحلیلگر رسانه با اشاره بر اینکه همان راهبرد "خبرنگاران همراه" که سال ۲۰۰۳ توسط آمریکاییها طراحی شده بود، هماکنون با کمی تغییرات در رابطه با نبرد طوفان الاقصی در حال اجرایی شدن است، افزود: غرب تلاش میکند تا با مخابره این نبرد از زاویه دوربین خبرنگاران خود، آنچیزی که مطلوبشان است را به افکارعمومی جهان نشان دهند.
او تاکید کرد: آمریکاییها تلاش میکنند با پنهانسازی واقعیت و عنوان سازیهای جعلی مردم مظلوم غزه و گروههای مقاومت را به ملتهای خود گروههای افراطی نشان دهند تا از این طریق بتوانند ملت خود را برای دخالتهای نظامی و جنایت در غزه همراه کنند.
سینا قربانی، گفت: استفاده پرتکرار از اخبار جعلی، پروپاگاندا، تهدید رسانهای، جنگ روانی و دروغپراکنی، بخشی از راهبرد جنگ رسانهای آمریکا به موازات حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی است.