افتتاح سامانه خدمات الکترونیک وظیفه عمومی
خدمات الکترونیکی (سخا) سازمان وظیفه عمومی ناجا با حضور فرمانده نیروی انتظامی افتتاح شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، این سامانه به دو صورت پیامکی و تلفن گویا و به منظور کاهش مراجعات حضوری و تسریع و تسهیل مخاطبان و مشمولان طراحی شده است.
در سامانه پیامک مخاطب می تواند با ارسال یک پیامک که با علامت سوال و ارسال آن به شماره 110206010 خدمت خود را دریافت کنند.
مخاطب برای دریافت آخرین وضعیت مشمولین عدد 1 (به همراه کد سخا و کد ملی) ، اطلاع از وضعیت رسیدگی به پرونده عدد 2 (کد سخا و کد ملی) و اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست تعویض کارت عدد 3 (به همراه کد سخا و کد ملی) به این سامانه ارسال کند و حداکثر ظرف دو دقیقه پاسخ را به صورت پیامکی نیز دریافت خواهد کرد.
برای استفاده از سامانه تلفن گویا که به منظور اطلاع از قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی پیگیری آخرین وضعیت درخواست ها و پیگیری وضعیت ارسال کارت هوشمند وظیفه عمومی و همچنین ارتباط با مشاورین به صورت شبانه روزی طراحی شده است و مخاطب می تواند با تماس با شماره 096480 با این سامانه ارتباط برقرار کند.
مخاطب پس از تماس با این شماره و انتخاب عدد 1 از قوانین و مقررات وظیفه عمومی به صورت گویا و با انتخاب عدد 2 و درج کد ملی و کد سخا از آخرین وضعیت درخواست خود و همچنین با انتخاب عدد 3 و درج کد ملی و کد سخا از آخرین وضعیت درخواست درباره کارت هوشمند وظیفه عمومی و همچنین با انتخاب عدد 4 امکان ارتباط با مشاوران به صورت زنده بهره مند شود.
مخاطب می تواند برای دریافت کد سخا به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10 ) مراجعه کند.