مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تنظیم و ابلاغ نخستین منشور حقوق مسافران اتوبوس خبر داد و گفت: طبق این منشور مسافران میتوانند تکالیفی اتوبوسرانی در قبال آنها را بدانند.
به گفته وی، امکان استفاده افراد دارای معلولیت و کودکان از اتوبوسهای مناسبسازی شده، امکان تهیه و شارژ آسان کارت بلیت در مکانهای تعبیه شده، امکان دسترسی مسافران به سامانه ۱۳۷ پلاس برای ثبت انتقادات و پیشنهادات و شفافسازی نرخ بلیت توسط شرکت اتوبوسرانی نیز از دیگر بندهای اشاره شده در منشور حقوق مسافران اتوبوس است که باید شهروندان بدانند.
مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران، اطلاع مسافران از برنامه زمانبندی و نقشه خطوط اتوبوسرانی را از دیگر بندهای این منشور ذکر کرد و گفت: اطلاع یافتن از هر گونه تغییر احتمالی در مسیر خطوط، برخورداری از فضای اختصاصی ویژه بانوان و آقایان، اختصاص خط ویژه به اتوبوسهای تندرو به منظور سهولت در رفت و آمد و مدیریت بهینه زمان و ممنوعیت همراه داشتن حیوانات، کالاهای خطرناک ، کالای حجیم با ابعاد نامتعارف در اتوبوس از بندهای دیگر این منشور است.
آقای علیزاده همچنین ممنوع بودن استعمال دخانیات در اتوبوس ، فراهم کردن زیرساخت دریافت کارت بلیت ویژه اقشار خاص از مراکز مربوطه و امکان پیگیری اشیاء جا مانده در اتوبوس از طریق مراجعه به سایت اتوبوسرانی و ثبت درخواست در قسمت اشیاء گمشده، تماس تلفنی با روابط عمومی سامانهها و مراجعه حضوری به مبادی و مقاصد خطوط را از بندهای پایانی این منشور عنوان کرد.
وی تأکید کرد: شهروندان میتوانند پیگیری اجرای این منشور و پیگیری مشکلاتی که برای مسافران پیش می آید، با استفاده از کد دستوری #۲۲*۱۳۷* (همیار اتوبوس) مطرح کرده و به اتوبوسرانی اطلاعرسانی کنند.