رئیس کل دادگستری هرمزگان از انهدام بزرگترین باند قاچاق سوخت کشور با عضویت بیش از دو هزار قاچاقچی به همراه بیش از پنج هزار کامیون خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به مبارزه با قاچاق سوخت گفت: در حوزه قاچاق سوخت صرفاً کار سنتی نکردیم و علاوه بر مبارزه در میدان، کار پیشگیری و نرم افزاری هم صورت گرفته است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: بر همین مبنا با استقرار تیمهای کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاهها و استفاده از دوربینهای نصب شده در پمپبنزینهای استان، کامیونها و خودروهای متخلفی که در یک روز دهها بار سوختگیری کرده بودند شناسایی و توقیف شدند.
وی افزود: حجم سود روزانه این کامیونها از محل قاچاق سوخت حدود ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.
قهرمانی در ادامه با اشاره به کشف بزرگترین باند سازمان یافته قاچاق سوخت کشور در استان هرمزگان، تصریح کرد: طی ۱۰ روز اخیر با مجموعه کارهای نظارتی صورت گرفته موفق به شناسایی این باند مخوف و سازمان یافته قاچاق سوخت و سرشبکههای آن شدیم.
قهرمانی گفت: قاچاقچیان سوخت در پوشش مغازههای تعویض روغنی و مراکز معاینه فنی در حاشیه شهر بندرعباس اقدام به دریافت و انباشت سوخت خودروهای سنگین میکردند و سپس از طریق وانتهای سوخت این سوخت را به شهرستان میناب جهت انتقال به دریا ارسال میکردند.
وی ادامه داد: در این خصوص با کار فشرده اطلاعاتی انجام شده و رصد دوربینهای نظارتی، ناوگان حمل و نقل جادهای قاچاقچیان شامل ۵ هزار و ۵۹۰ دستگاه کامیون، تریلر و خودروی سواری که در امر قاچاق سوخت در این باند مشارکت داشتهاند شناسایی شدند که این تعداد خودرو شامل یک هزارو ۳ دستگاه تانکر، ۲ هزارو ۸۶۹ دستگاه کامیون و یک هزارو ۶۷۶ خودروی سواری است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر اینکه یک خبر بد و شوک آور برای تمام قاچاقچیان سوخت داریم، گفت: مراحل قضایی برخورد با قاچاقچیان تکمیل شده و از فردا هزاران دستگاه خودروی سوخت بر دخیل در امر قاچاق در این پرونده توقیف خواهند شد و جریمههای سنگینی نیز برای این افراد در نظر گرفته میشود.
وی اظهار کرد: تاکنون بیش از دو هزار قاچاقچی و ۸ نفر از سرشبکهها و مهرههای اصلی و اعضای این باند دستگیر شده اند و پولشویی کلانی در این خصوص صورت گرفته و به دنبال شناسایی سایر افراد پشت پرده هستیم.
قهرمانی با تأکید بر اینکه در این پرونده میلیونها لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شده است، گفت: حجم تخلف در این پرونده به نحوی بوده که در هر ساعت ۱۸ خودرو و کامیون تنها از یک محل دپو اقدام به تخلیه و بارگیری سوخت میکردند و حجم سوخت قابل توجهی قاچاق میشده است.