مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت توانیر گفت: هیچ مصلحتی برای کارکنان و سازمان بالاتر از رعایت قانون وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،چهارمین جلسه کمیته سلامت اداری شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با حضور مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت توانیر،مدیرعامل شرکت و معاونین و مدیران نواحی توزیع نیروی برق استان در محل سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.
در چهارمین جلسه کمیته سلامت اداری شرکت توزیع نیروی برق استان، مجید برنگی مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت توانیر به اهمیت رعایت قانون در زیرمجموعههای شرکت توانیر پرداخت و اظهار داشت: در قانون سلامت اداری، هر گونه ترک فعل که توسط فرد حقیقی یا حقوقی بصورت عمدی برای خود و یا دیگری انجام دهد به نقض قانون پرداخته و متخلف محسوب میشود.
مجید برنگی با اشاره به اینکه قانون خوب و بد وجود ندارد و همه قوانین قابل اجرا هستند گفت: برداشت اشتباهی که در میان مدیران وجود دارد، عدم نظارت و رسیدگی به برخی از امور و محول کردن آن به زیردستان خود است که مدیران باید همواره به این نکته واقف باشند که این سهل انگاری در نهایت باعث ضربه به پیکره سازمان خواهد شد.
وی با بیان اینکه عدم علم به قانون رافع به مسئولیت نیست عنوان کرد: مدیران موظف هستند چارچوب و قوانین مربوط به حوزه مدیریتی خود را بدانند و اجرایی نمایند.
برنگی در ادامه، دوری از تصویرسازیهای غیرواقعی، داشتن سرعت عمل و واکنش سریع از سوی مدیران، تقویت سیستم اداری، رعایت شیوه نامه در انتصاب مدیران، افزایش بازرسی های داخلی در سازمان را از مهمترین عوامل پیشگیرانه از وقوع فساد ادارای در سازمانها بر شمرد و خاطرنشان کرد: مدیران زیرمجموعه شرکت توانیر باید اجرای عدالت را در راس کار خود قرار داده و در نهایت با قانون آشتی کنند و از این طریق در کاهش هر چه بیشتر تخلفات در مجموعه تحت مدیریتی خود جلوگیری نمایند.
در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز به مهمترین اقدامات کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در شرکت توزیع برق استان در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات سلامت اداری و کمیته های مرتبط، ارسال گزارش تفصیلی مصوبات جلسه کمیته سلامت اداری به معاونت های تخصصی جهت پیگیری، صدور ابلاغ و اخذ سوگند نامه از بازرس شرکت، اطلاع رسانی دستورالعمل ها و روش اجرایی ( شفاف سازی و جریان آزاد اطلاعات ) ، مکانیزه نمودن و سیستمی کردن فرآیندها، برگزاری ملاقات های مردمی و دیدارهای مدیر عامل ، استقرار میز خدمت، بازدیدهای دوره ای و موردی نظارتی، راه اندازی سیستم سامانه ستاد و بهره گیری از پنلهای پرداخت الکترونیکی، تشکیل کارگروه های مرتبط در معاونت های تخصصی، شناسایی کلوگاه ها براساس پست سازمانی و ارائه راهکار، تدوین چک لیست های نظارتی برفرآیندهای سلامت اداری در نواحی تابعه، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با دستورالعمل های سلامت اداری و مبارزه با فساد و اعلام فراخوان در حوزه ارتقاء نظام سلامت اداري و رشد ارزش هاي اخلاقي را از مهمترین اقدامات کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی شرکت توزیع نیروی برق استان برشمرد.
طاهر کیامهر در خاتمه اظهار داشت: جهت ارتقای سلامت اداری در شرکت و مقابله با فساد به همت همکاران و رهنمودهای دستگاه های نظارتی امید بسته و در راه مبارزه با فساد و اخذ رشوه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم نمود.
در ادامه جلسه، نیرومند دبیر کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گزارشی تفصیلی از عملکرد شرکت در قالب کمیته های اصلی و فرعی سلامت اداری ارائه داد.