معاون پیشگیری بهزیستی قزوین گفت: در نیمه نخست امسال ۱۸ هزار و ۸۰۰ تماس با خط صدای مشاور بهزیستی استان برقرار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ زهرا غلامرضایی معاون پیشگیری بهزیستی قزوین گفت: سامانه ۱۴۸۰، خط مشاوره تخصصی تلفنی به صورت رایگان است و
غلامرضایی افزود: در نیمه نخست امسال ۱۸ هزار و ۸۰۰ تماس با خط صدای مشاور بهزیستی استان برقرار شد.
به گفته وی، کارشناسان صدای مشاور در همه زمینهها از جمله کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشکلات خانوادگی، سووالات پیش از ازدواج و روانشناسی بالینی شامل اختلالاتی نظیر افسردگی، اضطراب و وسواس راهنماییهای لازم را به تماس گیرندگان ارایه میدهند.
معاون پیشگیری بهزیستی قزوین گفت: ۴۹ مرکز مشاوره حضوری غیردولتی و یک مرکز مشاوره حضوری و غیرحضوری دولتی در استان فعال است تا جایی که در نیمه نخست امسال ۱۱ هزار و ۹۳ شهروند از خدمات مرکز مشاوره غیر دولتی و ۵۵۰ شهروند قزوینی نیز از خدمات مرکز مشاوره دولتی بهرهمند شدند.
به گفته غلامرضایی، مشکلات زوجها پیش از ازدواج، مشکلات بین فردی، مسایل فرزند پروری، اعتیاد و اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی به ترتیب بیشترین علت مراجعه شهروندان به مراکز مشاورهای در استان است.
غلامرضایی یادآور شد: همچنین طی نیمه نخست امسال هزار و ۲۰۰ متقاضی در کارگاههای آموزش پیش از ازدواج و یک هزار ۱۰۰ متقاضی نیز در دورههای مهارتهای آموزش زندگی خانواده حضور داشتند.