مدیر مرکز آسمان نمای گنبد مینا گفت: رویداد «بازی بازار» با حضور بیش از ۱۲ تولید کننده و ۳۰ برند اسباب بازی ایرانی برگزار شد.
آقای مهاجری افزود: این رویداد با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ایران در راستای تقویت بنیان خانواده و ایجاد فراغت سالم برای خانوادهها برگزار شد و بالغ بر ۴۰۰۰ نفر از آن دیدن کردند.
سرانه اسباب بازی کشورمان در شأن جامعه ما نیست
حامد تأملی، نایب رئیس انجمن تولید کنندگان اسباب بازی نیز هدف از برگزاری این رویداد را تلاش برای نشان دادن اثر بخشی بازی در حوزههای مختلف از جمله تربیتی، آموزشی و درمانی دانست تا منجر به هدایت مصرف اسباب بازی در خانوادهها شود، زیرا سرانه اسباب بازی کشورمان در شأن جامعه ما نیست و فاصله ایران با کشورهای پیشرو در این زمینه بسیار زیاد است.
آقای تأملی با بیان اینکه تمرکز ما در این نمایشگاه، بازیهای رومیزی است، گفت: این بازیها غالباً برای گروه سنی نوجوان و بزرگسال در نظر گرفته شده است گرچه بازیهای رومیزی برای سنین مختلف هم عرضه میشود.
وی همکاری نهادهای مختلف در برگزاری نخستین رویداد «بازی بازار» را قابل توجه دانست و گفت: نخستین رویداد، مثبت و قابل قبول بوده است و قطعاً باید در گامهای بعدی بازده زمانی و پیش بردن با رویکردهای مختلف آن نیز مد نظر قرار بگیرد. به همین دلیل دو بازی گپ تخصصی در راستای بحث ترویج و آگاهی بخشی انتخاب بازیها طراحی کردیم که فقط مختص خانوادهها نیست بلکه میتواند برای طراحان اسباب بازی، مربیان و معلمان هم مناسب باشد.
نایب رئیس انجمن تولید کنندگان اسباب بازی افزود: بازی گپ «بازی و یادگیری» با حضور مهدی پورمطلب و بازی گپ تخصصی دیگر با موضوع «بازی، فرهنگ و تمدن» با حضور سیدعلی طباطبایی لطفی در این رویداد برگزار شد.
تأملی گفت: میانگین گیمرهای ایرانی که بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم بازیهای ویدئویی انجام میدهند به ۳۴ میلیون نفر رسیده و میانگین سن آنان به ۲۴ سال میرسد. این امر بیانگر آن است که بازی تا چه اندازه وارد زندگی خانوادههای ایرانی شده است.
رویداد «بازی بازار» روز جمعه ۲۱ مهر از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در مرکز آسمان نمای گنبد مینا برگزار شد.