معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نقش معلم در شناسایی استعدادهای دانشآموزان، بر تقویت تسلط معلمان به فناوریهای جدید برای ارتقای کیفیت آموزش دانشآموزان تاکید کرد.
وی در ادامه گفت: پیشرفت کشور بهدست معلمان رقم خواهد خورد چرا که نسل آینده کشور توسط معلمان تربیت خواهد شد. باید توجه کرد که خروجی آموزش و پرورش، مدیران آینده کشور خواهند بود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش تربیتی معلمان، گفت: معلم صرفا مسئول آموزش دانشآموزان نیست بلکه ایفای نقش تربیتی در کلاس درس ضرورتی به مراتب جدیتر دارد چرا که بیشترین اوقات حضور دانشآموز در مدرسه با معلم و در کلاس درس است.
وی در ادامه افزود: تربیت اخلاقی مبتنی بر باورهای اسلامی و ایرانی از ضرورت نقش تربیتی معلم در کلاس درس است و باید تلاش شود تا در بستر کلاس درس دانش آموزانی خلاق، نقاد و نوآور تربیت شوند.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ورود دبیرخانهها در موضوع توسعه حرفهای مدیران و معلمان، تصریح کرد: توانمندسازی مدیران مدارس و معلمان اهمیت بسیار دارد و در این مسیر اقداماتی صورت گرفته و انتظار میرود دبیرخانههای تخصصی دروس برنامهریزی و طراحی مناسبی برای تحقق مطلوب فعالیتهای توانمندسازی انجام دهند.
وی با تاکید به بهرهبرداری از تکنولوژیهای بروز در آموزش، گفت: تسلط معلم به فناوریهای جدید و بهرهبرداری از تکنولوژی بهمنظور ارتفای کیفیت آموزش برای دانشآموزان ضروری است.
کاظمی با اشاره به رویکرد تلفیق در آموزش، اظهار داشت: رویکرد تلفیقی و بازیسازی در آموزش روشهای اثرگذاری برای ارتقای کیفیت آموزش هستند و بستری مناسب برای ورود دبیرخانههای تخصصی دروس و آموزش معلمان هستند.
وی در ادامه گفت: دوره اول متوسطه دوره هویت یابی است و از سویی در این دوره باید استعدادهای دانشآموزان شناسایی شود تا بهدنبال آن یک انتخاب مطلوب در هدایت تحصیلی محقق شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره نقش معلم در فرآیند هدایت تحصیلی، تصریح کرد: نقش معلم در شناسایی استعدادهای دانش آموزان باتوجه به ارتباط بسیار در کلاس درس اهمیت داشته و باتوجه به همین نکته باید در فرآیند هدایت تحصیلی جایگاه معلم تقویت شده تا شاهد تحقق یک انتخاب مطلوب باشیم.