۲۷ هزار و ۳۳۸ «تماس مزاحمی» با اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه طی نیمه اول امسال برقرار شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۶ درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مزاحمت
دکتر علی یزدانی افزود: به طور متوسط هر تماس مزاحمی از زمان وصل و مشخص شدن مزاحمی بودن تا زمان قطع شدن آن بین ۶۰ تا ۹۰ ثانیه زمان می برد که این مدت برای کسی که میخواهد زنگ بزند و حادثهای را اعلام کند، زمان بسیاری است.
وی گفت: همچنین طی این مدت نیز ۳۰۱ هزار و ۹۰۴ «تماس نامرتبط» با اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ درصد رشد داشته است.
رئیس اورژانس مشهد افزود: در تماسهای نامرتبط افراد از روی عدم آگاهی و ندانستن شماره و یا پرسیدن آدرس مراکز درمانی و داروخانهها، سوال در خصوص داروهای تجویزی پزشک و نحوه و دز مصرف داروها و یا ثبت شکایت در حوزه بهداشت و درمان، با اورژانس ۱۱۵ تماس میگیرند که این امر نیز سبب اشغال خطوط و از دست دادن زمان امدادرسانی پرسنل اورژانس خواهد شد.
دکتر یزدانی گفت: طی نیمه اول امسال ۶۳۹ هزار و ۵۲۶ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار شده که از این میزان ۳۲۹ هزار و ۲۴۲ تماس «مزاحمی و نامرتبط» بوده که به طور میانگین و در مجموع اینگونه تماسها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد رشد یافته است.
او با بیان اینکه هرچه خطوط تلفن اورژانس آزادتر و در اختیار بیماران و مصدومان باشد قطعا میزان بروز خطر و اتفاق ناگوار برای بیماران و مصدومان کمتر خواهد شد، افزود: برای انجام خدمترسانی به موقع به بیماران از عموم مردم تقاضا می شود از تماسهای غیرضروری با اورژانس خودداری کنند.
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کل تماسهای ۶ ماهه امسال اورژانس ۱۱۵ مشهد نسبت به مدت مشابه ۶.۸ درصد افزایش داشته است، گفت: در این مدت بیش از ۱۲۳ هزار تماس مشاورهای با اورژانس حاصل و ۱۸۷ هزار و ۲۷۸ تماس منجر به ماموریت و اعزام آمبولانس شده است.