اکنون میتوان با صدای بلند با "چتجیپیتی" صحبت کرد و پاسخهای مبتنی بر هوش مصنوعی این چتربات را هم شنید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سی ان ان، "اوپن اِی آی" استارتآپ سازنده چتربات "چتجیپیتی" اعلام کرد که ویژگیهای جدید این بازوی هوش مصنوعی این امکان را به کاربران میدهد تا با آن مکالمه کنند.
این شرکت در یک پست وبلاگی توضیح داد که چگونه میتوان از این ویژگی جدید برای درخواست داستان قبل از خواب یا حل و فصل یک بحث خانوادگی سر میز شام استفاده کرد.
ویژگی صوتی جدید "اوپن اِی آی" شباهتهایی با ویژگیهایی دستیارهای صوتی الکسا، آمازون یا سیری اپل دارد.
نسخه جدید "چتجیپیتی" قادر است یک داستان را با صدای بلند و شبیه انسان روایت کند و همچنین میتواند به سوالاتی مطرح شده پاسخ دهد.
بر اساس اعلام "اوپن اِی آی" این قابلیت صوتی با یک مدل جدید تبدیل متن به گفتار که قادر به تولید صدای انسان از متن و چند ثانیه نمونه گفتار است، ارائه میشود.
این شرکت اضافه کرد که با صداپیشگان حرفهای برای تولید پنج صدای مختلف که میتوانند در این رباتچت استفاده شوند، همکاری کرده است.
"اوپن اِی آی" همچنین اعلام کرد که در تلاش برای ارائه یک ویژگی جدید است که به ربات اجازه میدهد به درخواستهای حاوی یک تصویر پاسخ دهد.
به عنوان مثال، کاربر میتواند از محتویات یخچال خود عکس بگیرد و از چت جی پی تی بخواهد که با استفاده از موادی که در اختیار دارد، یک برنامه غذایی تهیه کند. علاوه بر این، کاربران میتواند از چتبات بخواهند با ابزار طراحی خود در برنامه، روی بخش خاصی از یک تصویر تمرکز کند.
ویژگیهای جدید در دو هفته آینده برای مشترکین سرویسهای سرویسهای غیررایگان شخصی و سازمانی (Plus و Enterprise ChatGPT) ارائه میشوند.
در هفتههای اخیر، غولهای فناوری برای عرضه بهروزرسانیهای جدید محصولاتشان رقابت میکنند و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری را در محصولات اصلی خود گنجانده اند.
گوگل هم هفته گذشته مجموعهای از بهروزرسانیها را برای ابزار هوش مصنوعی خود یعنی "بارد" به عنوان رقیب چت جی پی تی ارائه کرد. آمازون هم اعلام کرد که بهروزرسانی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی را برای دستیار صوتی الکسا خود ارائه میکند.