مهلت اعتراض به نتایج صحت سنجی مدارک متقاضیان داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا سوم مهر تمدید شد.
براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور ثبت اعتراض نیز با رایانه باید انجام شود.
بر اساس قانون انتخابات مجلس، ۶ دستگاه ثبت احوال، فرماندهی انتظامی، دادستانی کل کشور، وزارت امور خارجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت علوم مسئول بررسی مدارک و اطلاعات هویتی و شغلی هستند.
ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: متقاضیانی که مدارکشان پس از اعلام نظر مجدد این مراجع شش گانه، همچنان تأیید نشده باشد، میتوانند برای رفع نقص مدارک، حضوری به دستگاه مورد نظر مراجعه کنند.
دستگاه مسئول رسیدگی به نقص مدارک در صورت تأیید اطلاعات و مدارک متقاضی، تا ۲۶ مهر فرصت دارد نظر خود را به ستاد انتخابات کشور اعلام کند.
متقاضیانی که مدارک شان در مراجع شش گانه تأیید شود، از ۲۷ مهر به مدت یک هفته مهلت دارند ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی نهایی کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهند شد.