استاندار خوزستان بر ساماندهی حمل و نقل بین شهری ، فعالسازی ریل باس جهت تسهیل تردد شهروندان و نظارت جدی بر بازار لوازم یدکی در استان تاکید کرد.
استاندار خوزستان با اشاره به دغدغههای فعالان حمل و نقل از جمله گرانی لاستیک، لوازم یدکی و روغن در بازار عنوان داشت: همه دست اندرکاران و مدیران با توجه به نقش بزرگی که عزیزان فعال حمل و نقل در استان ایفا میکنند باید نظارت و کنترل بیشتری برعرضه لوازم مورد نیاز این حوزه داشته باشد.
حسینی محراب حمل و نقل و توسعه آن را بهعنوان یکی از اولویتهای استراتژیک در سیاستهای توسعه کشور دانست و بیان داشت: روزانه ٧ الی ٨ هزار کامیون و تریلی در مسیر بنادر مشغول تخلیه یا بارگیری هستند؛ حوزه حمل و نقل نقش بسزایی در توسعه کشوردارد و مبنای توسعه به شمار میرود.
وی افزود: همه تلاش خود را به کار میبندیم تا با توجه به پیشنهادات ارائه شده از جمله تشکیل تعاونی برای واردات لوازم یدکی ولاستیک را برای این عزیزان فراهم کنیم؛ اداره کل صمت پیگیریهای لازم را در این زمینه به انجام برساند.
استاندار خوزستان ادامه داد: در این جلسه تبادل اطلاعات خوبی میان مدیران دولتی و بخش تشکلات حمل و نقل شد که طرفین با سعه صدر مطالب مدنظرشان را مطرح و پاسخهای لازم را دریافت کردند.
حسینی محراب تصریح کرد: شهرداری و بخش خصوصی تعداد زیادی اتوبوس در اختیار دارند و بناست تا بیش از ١٠٠ اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اهواز افزوده شود؛ همچنین دستورات لازم جهت استفاده و فعالسازی ریل باس در حمل و نقل شهری به راه آهن داده شده است.
وی ابراز داشت: رقم بسیار خوبی به عنوان سهمیه اتوبوس در اهواز اختصاص داده شده است که تعدادی از آنها دریافت شده و برایبخش دیگری همچنان در کارخانه به سر میبرد، اما فعال سازی اتوبوسهای دریافتی در سیستم حمل و نقل شهری مشکل شهر اهوازرا برطرف خواهد کرد تا مورد استفاده مردم و دانش آموزان قرار گیرد.
استاندار خوزستان گفت: برای حمل و نقل شهرهای رامین و شیرین شهر نیز توصیههای لازم صورت گرفت تا مینی بوس و اتوبوس برای جابهجاییمردم در نظر گرفته شود تا با راه اندازی این خطوط مشکل حمل و نقل این مناطق برطرف شود.
حسینی محراب با اشاره به مسافرکشیهایی بین شهری که با خودرو شخصی انجام میشوند؛ اظهار داشت: بخش بین شهری بایدساماندهی شود و سواریهایی که میخواهند در خدمت ناوگان بین شهری قرار بگیرند باید استعلامات کاملی از سوی پلیس و سایردستگاههای نظارتی داشته باشند و در سیستمها شناسایی شوند در غیر این صورت ادامه فعالیت برای آنان ممنوع است و پلیس باید مانع از فعالیتشان شود.